loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر رهبری حکمت بنیان در نظام تعلیم و تربیت

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده نیره رحمانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100808 10003022
96,500 86,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

درآمدی بر رهبری حکمت بنیان در نظام تعلیم و تربیت تالیف نیره رحمانی توسط نشر دانشگاه امام صادق منتشر شده است.

تربیت حکمی متربیان، موجب اندیشه‌ورزی، بصیرت و زمان شناسی، شناخت مصادیق امور و تحلیل منطقی قضایا می شود. اگر در عصر کنونی کسی حکمت نداشته باشد، با علم سطحی و تمرکز بر محفوظات ذهنی چگونه خواهد توانست زمانه اش را بشناسد، حق و باطل را از هم تشخیص دهد و مسائل را حل‌‌وفصل و تحلیل کند؟

رهبران حکیم با بهره گیری از عقلانیت وحیانی و نگاه پیشگیرانه مبتنی بر رشد، در هر لحظه به‌هنگام و به‌اقتضای مصلحت محیط به اخذ تصمیم‌های حکیمانه در جهت غایت تربیت پرداخته و زمینه و آمادگی لازم را در متربیان برای تحقق آگاهانه و اختیاری مراتب حیات طیبه فراهم می‌آورند.

این اثر پژوهشی درصدد است بر اساس آموزه های اسلامی به طراحی الگوی رهبری حکمت‌بنیان در تعلیم و تربیت اسلامی بپردازد. این امر مستلزم دستیابی به مفهوم جامعی از حکمت با بررسی دقیق کتب لغت، حوزه های معنایی حکمت، معنای اصطلاحی حکمت از نظر مفسران و احادیث و جمع‌بندی اشتراکات و افتراقات است تا بتوان با الهام از مؤلفه‌های حکمت از منظر قرآن و روایات و بررسی مصادیق آن در محیط‌های آموزشی، به طراحی الگوی رهبری حکمت‌بنیان پرداخت.

فهرست مطالب

فصل اول: حکمت در علوم متعارف 21

فصل دوم: رهبری حکمت‌محور از منظر دانش مدیریت در سازمان‌های آموزشی 52

فصل سوم: حکمت از منظر آموزه‌های اسلامی 89

فصل چهارم: رهبری حکمت‌بنیان در تعلیم و تربیت اسلامی 127
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما