loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لمحات فی شرح اللمعات: شرحی بر لمعات عراقی

ناشر مولی

نویسنده یارعلی شیرازی

تصحیح و تعلیق غلامعلی مقدم | مهرداد حسن بیگی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 378

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 100812 10003022
330,000 313,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب لمعات، شاهکار منثور شیخ فخرالدین عراقی، از ارزشمندترین آثار حوزه عرفان و ادبیات ایران است که از همان آغاز راهیابی به مجالس درس و خانقاه ها، شرح و تفسیر آن، به منظور درک مفاهیم عمیق عرفانی کتاب ضروری می نمود.
تاکنون شروح متعددی بر لمعات نوشته شده و به چاپ رسیده است. اما شرح کهن و زیبای اللمحات فی شرح اللمعات، از شیخ یارعلی شیرازی، عارف قرون هشتم و نهم هجری اثری است که با وجود ویژگی های منحصر به فرد آن، به ویژه از جنبه محتوایی، همچنان ناشناخته مانده است.
این کتاب، علاوه بر نثر پخته، با شیوه ای روشمند، خواننده را گام به گام، در راه آشنایی با مفاهیم عمیق عرفانی لمعات به پیش می برد و استشهادهای زیبای منظوم و منثور موجود در آن، به پارسی یا عربی، ضمن آشنا کردن خواننده با مباحث کتاب، از دشواری و دیریابی مفاهیم فلسفی - عرفانی آن می کاهد.

شارح لمحات در شرح خود از منابع اصیل و متنوع زیادی بهره برده است.
از جمله منابعی چون؛ فتوحات المکیه، فصوص الحکم، مفاتیح الغیب، نکوک، اعجازالیان، شرح فصوص جندی، منتهی المدارک، مشارق الدراری، رسائل قیصری، و...
همچنین او در استشهادات شعری خود از کتب عارفان بزرگ چون؛ حدیقه الحقیقه سنایی، دیوان ابن فارض، رباعیات باباافضل کاشانی، مجموعه آثار عطار، رباعیات ابوسعید، دیوان اوحدالدین کرمانی، دیوان حلاج، و استفاده کرده است.
استفاده از این منابع اهمیت و وزانت این شرح را دو چندان کرده است.
شارح به گونه ای هنرمندانه در نکته به نکته شرح از این منابع استفاده کرده است به طوری که در اثنای خواندن کتاب خستگی و ملالتی به خواننده دست نخواهد داد.
دیگر ویژگی لمحات آن است که به کلمات دیگران یا شروح دیگر نظر داشته و شارح در آن به نقاط قوت و ضعف شارحان و مفسران دیگر اشارت کرده، به نقد و بررسی آنها پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما