loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظارت استصوابی و شبهه دور

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101006 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظارتی که در آن ناظر علاوه بر کسب اطلاع می تواند حکم نیز صادر کند، نظارت استصوابی نامیده می‌شود. نمونه آن را نیز می‌توان در نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دانست که مدتی است با شبهه مواجه شده و آن را متهم به دخالت در رای مردم نموده و اشاره می‌کنند بر عدم وجود چنین نظارتی در کشورهای دیگر.
اما در واقع این نظارت از رای مردم پاسداری نموده و احترام به آن را به نمایش می‌گذارد. شبهه دیگری که در سال های اخیر مطرح شده، آن است که چون رهبر فقهای شورای نگهبان را تعیین می‌کند و آنان نیز مرجع تشخیص صلاحیت نامزدهای نمایندگان خبرگان رهبری‌اند، نوعی دور باطل ایجاد می‌شود و در نتیجه انتخابات خبرگان رهبری و تعیین رهبر باطل است.

مولف این کتاب و بسیاری از دیگر پژوهشگران معتقدند وجود چنین روندی نه تنها باطل نبوده بلکه تلقی باطل بودن آن در اثر وجود مغالطه در بحث ایجاد می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما