loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی مطبوعات و رسانه های اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101014 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تحقیقات نیم قرن اخیر در مورد مطبوعات و نظام های رسانه ای کشورها و مناطق مختلف نشان می دهد که همیشه رابطه مستقیمی بین الگوی مطبوعات و الگوی سیاسی و اقتصادی هر نظام وجود دارد.
سؤالی که برای جمهوری اسلامی ایران باید مطرح باشد، این است که آیا یک سیستم مطبوعاتی که مخلوطی از ایده ها و ارزش ها و الگوهای لیبرالیستی و غیرلیبرالیستی غرب باشد، می تواند محافظ نظام انقلابی و اسلامی و به موازات نهادهای دیگر رشد و نمو کند؟
سؤالی که ما باید بپرسیم، این است که آیا در قانون گذاری مطبوعات در ایران ما باید به قوانین و مقررات و ارزش های کشورهای دیگر نگاه کنیم یا این که مصالح جامعه و نظام خود را در درجه بالاتری قرار دهیم؟

امروز اگر بنیاد مطبوعات و رسانه های جمعی خود را آن طور که آرمان های انقلابی و اسلامی تعیین می کنند، استوار نکنیم، این فرصت بی نظیر را از دست می دهیم و برنامه ریزی و سیاست ها و نظام های اطلاعاتی و ارتباطی بدون آن که خود، ملتفت شویم، تحت الگوهای قبلی زنده مانده و احیا خواهد گردید. سؤالات ذیل بارها در بررسی و تحلیل مطبوعات ایران مطرح شده است:

مفهوم اطلاعات و ارتباطات در یک جامعه اسلامی چیست؟
دگرگونی و ترکیب رسانه های جمعی و مطبوعات با ارتباطات سنتّی چیست؟ و چگونه تکنولوژی ارتباطات با فرهنگ سنتّی می تواند تلفیق شود؟
تئوری مطبوعات و رسانه های جمعی در ایران که یک جامعه اسلامی است، چیست؟
چه مقررات و اساسنامه های اخلاقی و حقوقی و قانونی و حرفه ای کارکرد روزنامه نگاران و اعضای رسانه های جمعی و مطبوعات را تعیین می کند؟
چه نوع تربیت و آموزش و پرورش فرهنگی برای کادر مطبوعات و رسانه های جمعی لازم است؟
رابطه مطبوعات و رسانه های جمعی با امنیت ملّی و با آسایش مردم چیست؟

در این کتاب نظام رسانه ای ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است و کوشش شده است که پس از یک بررسی تاریخی و اجتماعی چارچوب یک الگوی مطبوعات اسلامی تبیین و تشریح گردد.
مباحث مطرح شده در کتاب الگوی مطبوعات و رسانه های اسلامی عبارتند از:
نظریه های مربوط به فرهنگ و جامعه، آزادی مطبوعات و رسانه ها، تئوری ها و الگوهای مطبوعات و رسانه ها، فرهنگ مبتذل و رسانه های غرب، تناقضات در مطبوعات و رسانه های لیبرالیسم، فرهنگ و مطبوعات و رسانه های اسلامی، نظریه همگرا در فرهنگ و ارتباطات، کالبدشکافی مطبوعات و رسانه ها، مالکیت مطبوعات و رسانه ها، کنترل مطبوعات و رسانه ها، ریشه های بحران مطبوعات در ایران، ارتباطات و رسانه ها در اسلام، اخلاق مطبوعاتی و رسانه ای، بسیج روزنامه نگاران مسلمان، پایه های اسلامی اخلاق مطبوعاتی و رسانه ای، مدلولات و الگوی مطبوعات و رسانه های اسلامی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما