loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه عرفان سیاسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101041 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب بر آن است تا جلوه­ های الهی- عرفانی سیاست را برجسته کند و عرفان سیاسی را که به عنوان یکی از گرایش‌های علوم سیاسی، مورد توجه قرار دهد، گرایشی که کمتر مورد توجه پژوهشگران و سیاست­ورزان قرار گرفته است.
اگر زوایای این گرایش علمی، خوب تبیین و تحلیل شود، می‌تواند موضوع و مسائل و رویکرد اندیشه­ وران سیاسی را تغییر دهد؛ اگر قرن ها بحث از «فیلسوف-شاهی» بر مباحث و تاملات سیاسی سایه افکنده بود، در دانش عرفان و گرایش عرفان سیاسی، می­ توان بحث از «عارف-شاهی» یا «کامل- شاهی» را مطرح کرد که در آن انسان کامل با رویکرد اخلاقی- اجتماعی وارد جامعه و سیاست می­شود و جامعه را به سوی هدایت و سعادت به پیش می­برد.این کتاب، می­تواند زمینه­ ساز گشایش گره ­ها و آسیب‌های جدّیی گردد که در حوزه سیاست وجود دارد. اگر به طور جدی نظریه پردازان دانش سیاست، آموزه­ های عرفانی را تحلیل و بررسی کنند و صاحبان قدرت آنها به اجراء در بیاورند، می‌توان برخی از دردها و بحران‌های پیچیده را درمان کرد.

کتاب پیش‌رو ضمن بیان مقدمه در هفت فصل و خاتمه، سامان‌دهی شده است؛ فصل اول، به تبیین، اهمیت، چارچوب و روش تحقیق خواهد پرداخت. فصل دوم، مفاهیم و مؤلفه‌های اساسی عرفان سیاسی را تشکیل خواهد داد. فصل سوم: به مبانی هستی شناسی، انسان شناختی، معرفت شناختی و فرجام شناختی عرفان سیاسی می­پردازد. فصل چهارم، اهداف، غایات عرفان سیاسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فصل پنجم، قلمرو عرفان سیاسی خواهد بود.فصل ششم، به بیان مسائل اساسی عرفان سیاسی و فصل هفتم، به الگوهای حکومتی انبیاء الهی به عنوان عارفان حقیقی، پرداخته است. خاتمۀ کتاب به نتایج فصول و برخی نکات به عنوان دستاورهای تحقیق اشاره خواهد کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما