loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علم و الاهیات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101044 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ ارتباط علم و دین را شاید بتوان به قدمت استعمال این دو واژه در فرهنگ بشری دانست. حدود سه قرن پیشبا پدیداری علوم جدید، ارتباط علم و دین وارد مرحله جدیدی شد.
بررسی ارتباط علم و دین به طور کلی، و پیامدهای فلسفی الاهیاتی علوم معاصر به طور خاص تا اواسط قرن حاضر به صورت متمرکز و منسجم انجام نشده بود بلکه غالباً به بحث های پراکنده و آثار محدودی که در این باره انتشار می یافت اکتفا می شد.
اما به تدریج، بسیاری از دانشمندان، فیلسوفان، عالمان الاهیات و دیگر محققان ضرورت بحث و بررسی منسجم تری را درباره ارتباط علوم معاصر با دین، الاهیات، اخلاق، فلسفه و ارزش های انسانی کاملاً احساس کردند. این جریان سرانجام به شکل گیری حوزه ای جدید به نام «علم و دین» انجامید که از چند دهه پیش، سازماندهی پژوهش های گسترده ای را بر عهده گرفته است.

امروزه مباحث «علم و دین» رشته نسبتاً مستقلی است که عمدتاً طی چهار دهه اخیر در سطح بین المللی شکل گرفته و به تدریج از شاخه های فراوانی برخوردار گشته است به نحوی که جدای از ارائه دروس دانشگاهی، مراکز متعدد پژوهشی به طور جدی و با بکارگیری ابزارها و شیوه های جدید دست اندر کار تحقیق گسترده در این زمینه بوده اند.
مهم ترین بخش مباحث «علم و دین» را بررسی پیامدهای الاهیاتی/فلسفی حقایق و نظریه های علمی معاصر تشکیل می دهد و به همین لحاظ گاهی از مباحث «علم و دین» به مباحث «علم و الاهیات» نیز تعبیر می شود. «علم و الاهیات»، حوزه ای به شمار می آید که امروزه توجه طیف وسیعی از دانشمندان علوم طبیعی، فیلسوفان و عالمان الاهیات را به سوی خود جلب نموده است.

کتاب علم و الاهیات که ترجمه ای از برجسته ترین مقالات حوزه علم و الاهیات را شامل می شود، توجه مخاطبین را به آخرین نظریات ارائه شده در بحث ارتباط علم و الاهیات جلب می نماید و مطالب زیر را شامل می شود:
– علم و الاهیات: به سوی هم گرایی
– منطق و ابهام ها در علم و دین
– از فیزیک دان به کشیش
– آیا جهان پوچ است؟
– آیا «خدای فاعل»، به راستی به فعلی در طبیعت مشغول است؟
– الاهیات، کیهان شناسی و اخلاق
– چه انسانی است این حیوان
– زندگی انسان: آفرینش در برابر تکامل
– تکامل و خدای حی
– تکامل و شخص انسانی: پاپ در گفت و گو
– تکامل زیستی و نفس انسانی: پیشنهاد کلامی برای آفرینش تدریجی
– تکامل زیست فرهنگی و هم – آفرین آفریده
– نقشه معرفت علمی: ژنتیک، تکامل و الاهیات
– علم، الاهیات و اخلاق سبز
– تکامل، تراژدی و امید
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما