loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مفردات قرآن: بررسی چهل واژه کلیدی قرآن کریم

ناشر دارالعلم

نویسنده حمید محمدی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 324

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101082 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین دانش‌ها برای فهم قرآن دانش واژه شناسی یا مفردات قرآن است. در کتاب مفردات قرآن با استفاده از منابع اصیل و معتبر لغت، کتب مفردات و تفاسیر به صورت کاربردی مهمترین مسائل ناظر به تفسیر کلمات قران بررسی شده است. این کتاب به چهل واژه مهم می‌پردازد در چند سطح معنی، ریشه، مشتقات و وجوه به آنها می‌پردازد در پایان نکات را ذکر می‌کند.

آشنا شدن با قرآن کریم و آشنا ساختن دیگران با این کتاب یک وظیفه دینی و الهی بر دوش همه مسلمانان، به خصوص پس از پیروزی انقالاب اسلامی است که بحمدالله به برکت توجه و علاقه نسل نوجوان و جوان به فراگیری قرآن، تلاوت و فهم معارف آن با عنایات خون شهدا و توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سرعت در حال افزایش است و این استقبال بی‌نظیر، وظیفه علما و مسئولان نظام را صد چندان می‌کند و باید هر کس هر مقدار اطلاع از این کتاب الهی دارد در اختیار این نسل قرار دهد و کسانی که امکانات در اختیار آنان است سرمایه‌گذاری لازم را بکنند. به همین دلیل انتشارات دارالعلم تلاش دارد بهترین منابع نوشته بهترین نویسندگان را در اختیار جوان انقلابی قرار دهد.

قرآن کتاب مقدس اسلام و مسلمانان است و در اعتقادات مسلمانان سخنان خداوند است. قرآن به صورت وحی از سوی خداوند توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، حضرت محمد بن عبدالله (ص)، نازل شده‌ است. قرآن بزرگترین معجزه حضرت محمد (ص) و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او است.

قرآن اصلی‌ترین منبع برای شناخت کلام خدا بین مسلمانان است و به زبان عربی نازل شده است. کلمه قرآن در لغت به معنی قرائت کردن و خواندن است ومعمولاً با یکی از صفت‌های آن «قرآن کریم» و «قرآن مجید» نام برده می‌شود. قرآن به 30 جزء تقسیم شده و 114 سوره دارد.

کتاب مفردات قرآن با هدف راهنمایی نسل جوان برای رسیدن به رهایی نوشته شده است و با جزئیات و ویژگی‌های خاصش می‌تواند یک راهنمای جامع و کاربردی باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما