loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهاد و حقوق بین الملل

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101104 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مقوله «اسلام و جنگ و صلح»، قرن ها است که اندیشه دانشوران مسلمان و غیرمسلمان را به خود مشغول داشته است. دیدگاه های متفاوت در این زمینه و نیز آثار بسیار مهم عملی مترتب بر آن ها، سبب شده است که این بحث، همواره معرکه آرا و خاستگاه فرضیه ها و احکام متفاوت باشد. پیدا است که در این میان، اغراض و گرایش های خاص غربیان و خاورپژوهان نیز در جای خود، از عوامل این چالش انگیزی بوده است.
کم نبوده اند کسانی که کوشیده اند تا با پژوهش های به اصطلاح علمی، وانمود کنند که اسلام، هم با جنگ پیروز شد و هم با جنگ به پیش می رود واصولاً جز دارالاسلام، منطقه ای را در جهان به رسمیت نمی شناسد.
گزینش کتاب «الجهاد و الحقوق الدولیه العامه فی الاسلام» تألیف ظافر القاسمی از این روی بوده است که نویسنده زنده یاد آن کوشیده تا دوراز تعصب وتحکم، واقعیات حقوق بین الملل اسلامی را از متون اسلامی بیرون کشد وبا پدیده های عینی جهان امروز ارتباط دهد. در عین حال، ویژگی این اثر آن است که مباحث حقوق بین الملل را در پرتو جهاد و آفاق فراگستر آن نگرسته و به دیگر سخن، جهاد را کلید حل آن مباحث حقوقی شمرده است.
کتاب، تلفیقی از دو بخش ترجمه و تألیف است. بیشینه مباحث این کتاب را ترجمه دربرمی گیرد وبخشی از آن نیز مهر تألیف بر جبین دارد. البته بخش ترجمه نیز صبغه ای از پژوهش و تألیف دارد که به شکل برخی تصرفات و اضافات خود را نشان داده است.
کتاب جهاد و حقوق بین الملل در شانزده فصل سامان یافته است:
فصل اول: معنای جهاد و کاربرد آن در قرآن کریم
فصل دوم: پرتوی از آیات جهاد
فصل سوم: جهاد در آیینه سنت
فصل چهارم: واژه ها و اصطلاحات حوزه جهاد
فصل پنجم: اسلام و جنگ و صلح
فصل ششم: آماده سازی
فصل هفتم: حکم جهاد
فصل هشتم: سفارش های فرماندهان
فصل نهم: زن و جهاد
فصل دهم: پیش درآمد جنگ
فصل یازدهم: آداب نبرد
فصل دوازدهم: اسلام و اعتزال(بیطرفی)
فصل سیزدهم: پناه دادن
فصل چهاردهم: فرستادگان و نمایندگان
فصل پانزدهم: معاهدات و پیمان های آشتی
فصل شانزدهم: آثار حقوقی جنگ، بر اشخاص و اموال
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما