loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده حامد پوررستمی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 272

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101170 10003022
11,000 9,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه ابتدا به توصیف کتاب نهج‌البلاغه و آموزه‌های مختلف ذکر شده در این کتاب ارزشمند پرداخته شده و اسلوب ادبی، بلاغی و معرفتی این کتاب مورد ستایش قرار گرفته است.

سپس به تبیین ابعادی از شخصیت امام علی و علم و دانش و نیز اخلاق و معنویت ایشان پرداخته شده و مبانی فکری و عملی مربوط به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه این امام بزرگوار بررسی شده است. نویسنده به همین منظور به بیان مسائلی مانند: اعتقاد به توحید و معاد، اعتقاد به نبوت و امامت، ولایت و عصمت اهل‌بیت(ع) و ارتباط با آنان به عنوان رهبران الهی از منظر امام علی پرداخته و پس از آن منش‌ها و مهارت‌های سبک زندگی مانند: مدیریت نفس، اخلاق فردی، تهذیب و خودسازی، رعایت اخلاق و معاشرت اجتماعی، حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی، اصلاح و تربیت فرزند، رعایت اخلاق خانوادگی، اصلاح جهان‌بینی و کار و تلاش سالم اقتصادی را از بایسته‌های سبک زندگی از دیدگاه ایشان ذکر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما