loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره نبوی

طرح مطالعاتی آثار استاد شهید مرتضی مطهری (ره)

ناشر بینش مطهر

نویسنده مرتضی مطهری

تحقیق و تنظیم کتاب سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی | دبیرخانه بینش مطهر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 207

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

هر فرد و جامعه­‌ای برای دستیابی به آزادی­‌های انسانی، و برای حرکت در مسیر عبودیت و آزادی بندگی تا وصول به غایت و هدف خلقت، نیاز به الگوهای بشری دارد، انسان­‌هایی که تجلی وحدت شخصیت را در حضور خداوند در زندگی به نمایش گذاشته‌اند، دارای اصول، سبک، سیره و منظقی هستند. اصول حاکم بر زندگانی معصومین، موضوع کتب سیره‌شناسی است.

سیره به دست آوردن آن منطق عملی است که از سیر محدود به زمان و مکان عمر معصومین به دست می­‌‌آید. موضوع سیره‌­شناسی بسیار مهم و سرنوشت‌­ساز است زیرا اگر نگاه سیره‌شناسانه به سیر زندگی معصومین وجود نداشته باشد، افراد در نسبت با دین یا به وادی تحجر و یا به ولنگاری مبتلا می‌شوند. متحجرین به نام دین به سیر و روایت و نقلی استناد می‌کنند و کج‌فهمی از دین می‌کنند. سیرخوانی برای سیره‌شناسی بر اساس اصول و منطق حاکم بر سرگذشت زندگانی در همه آثار شهید مطهری حاکم است. از این جهت این کتاب از کتب محوری است. در کتاب «سیره نبوی» اصول حاکم اعم از اصول ملغی و ایجابی بر زندگی پیامبر اکرم که اصول حاکم بر زندگانی همه معصومین نیز می‌باشد، مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

در پایان کتاب، در خصوص ویژگی خاص پیامبر در مساله امی بودن که شامل بقیه معصومین نبوده است، مورد بررسی وتحلیل قرار می‌گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما