loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسئولیت های مدنی خاص

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین هوشمند فیروزآبادی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 214

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101476 10003022
67,000 63,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسئولیت مدنی در اصطلاح حقوقی عبارت است از ملزم بودن شخص به جبران خسارتی که به دیگری وارد کرده باشد. این مبحث یکی از بخش‌های مهم حقوق مدنی است که با پیشرفت علوم و فناوری و امکان به‌وجود آمدن زیان‌های جدید در زندگی مردم، ابعاد آن روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. مسئولیت مدنی گرچه قواعد عامی دارد، اما تطبیق قواعد عام بر موارد خاص «مسئولیت‌های مدنی خاص» را به‌وجود می‌آورد که برخی از آنها عبارت‌اند از: 1. مسئولیت مدنی دولت؛ 2. مسئولیت مدنی رسانه‌ها؛ 3. مسئولیت مدنی ناشی از تخریب محیط‌زیست؛ 4. مسئولیت مدنی ناشی از نقض حریم خصوصی؛ 5. مسئولیت مدنی ناشی از عیب تولید.

بدیهی است مسائل مسئولیت مدنی منحصر به این موارد نیست و مسائل مهم دیگری مانند مسئولیت مدنی ناشی از حرکات ورزشی، مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی، مسئولیت مدنی ناشی از تقصیرهای شغلی و حرفه‌ای (پزشک، قاضی، پرستار، داروساز، سردفتر، مشاور حقوقی) و... هریک قابلیت بررسی و تحلیل فقهی و حقوقی دارند و این پنج مسئولیت مدنی خاص در این کتاب جهت اهمیت و رعایت اختصار انتخاب شده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما