loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسشنامه شخصیتی شاکله (مبانی نظری، شیوه اجرا و تفسیر)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدصادق شجاعی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101480 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناخت و ارزیابی شخصیت موضوعی است که از دیرباز وجود داشته است. با مراجعه به کتاب ها و آثار به جای مانده از پیشینیان (یونان، چین و رومی) می توان شواهدی یافت مبنی بر اینکه افراد را بر اساس ویژگی های آنها برای مشاغل مختلف انتخاب و گزینش می کردند.

افلاطون و ارسطو در آثار خود از تفاوت های افراد سخن گفته اند. گرچه در آن زمان ابزارهای دقیق برای سنجش و اندازه گیری این تفاوت ها وجود نداشت، ولی برخی تلاش کردند ابزارهای ابتدایی برای این منظور تهیه کنند.

فعالیت در زمینه آزمون های روانی به صورت دقیق و علمی از اواخر قرن 19 آغاز شده است. نخستین آزمون روانی توسط بینه و همکارش سیمون در سال 1905 برای سنجش و اندازه گیری توانایی های هوشی کودکان ساخته شد. به همین جهت، از بینه به عنوان پدر آزمون های روانی یاد می شود. پس از آن آزمون های زیادی ساخته شد. یک بخش از این آزمون ها را آزمون های شخصیت تشکیل می دهد که به دو دسته عینی و فرافکن طبقه بندی میشود.

در رویکردهای سنتی یکی از مفروضه های اصلی پرسشنامه های شخصیت، جهانشمولی آنها است. این در حالی است که رویکردهای جدیدتر بر جنبه های فرهنگی تأکید دارند و می گویند: متغیرهای فرهنگی باید در درمان ها و ابزارهای سنجش مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر، جهت گیری روانشناسی امروز به سمت توانایی های مثبت و ارتقای بهداشت روانی است. برخی پژوهشگران سعی کرده اند از ظرفیت منابع دینی در این زمینه کمک بگیرند....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما