loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقلانیت اخلاق: نگرشی فلسفی به بنیان ها و هنجارهای اخلاقی

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده مجید ابوالقاسم زاده

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101482 10003022
76,000 72,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهمیت علم اخلاق بر کسی پوشیده نیست. اما بدون پرداختن به مباحث فلسفه اخلاق، منطقاً نمی‌توان از مسائل علم اخلاق بحث و دفاع کرد. کتاب حاضر با نگاهی جدید و قلمی روان مباحث اساسی و مهم فلسفه اخلاق را در دو حوزه اخلاق هنجاری و فرااخلاق مطرح نموده و با روش تحلیلی و عقلی به بیان معیار ارزش اخلاقی و ارزیابی نظریه‌های مختلف اخلاقی پرداخته و در نهایت نشان داده است که مکتب اخلاقی اسلام به عنوان تنها نظام اخلاقی کامل، انسان را به سعادت حقیقی‌اش هدایت می‌کند. مباحث کتاب در سه فصل تنظیم شده است، پس از فصل مربوط به کلیات فلسفه اخلاق، در فصل دوم جهت تعیین معیار کلی ارزش، به اخلاق هنجاری و سه دسته مکاتب اصلی آن (غایت‌گرایی، وظیفه‌گرایی و فضیلت‌گرایی) بررسی شده است. در همین فصل به تناسب از اخلاق کاربردی نیز سخن به‌میان آمده است. در فصل سوم، مباحث فرااخلاقی در جهت تبیین مبادی تصوری و تصدیقی علم اخلاق در چهار حوزه معناشناسی، هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و منطقی مورد تحلیل فلسفی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما