loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرارداد های بانکی

انطباق عملکرد بانکداری بدون ربا، با شاخص‌های اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101522 10003022
44,000 39,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با هدف شناسایی میزان انطباق بانکداری بدون ربای کشور با سه شاخص اسلامی: ممنوعیت ربا، غرری نبودن و صوری نبودن عقود انجام شده است.

در فصل اول؛ به تاریخچه بانکداری، نقش اقتصادی بانک، پیشینه بانکداری در ایران، تاریخچه مطالعات بانکداری بدون ربا پرداخته است.

فصل دوم؛ مبانی نظری مشروعیت نظام بانکی بدون ربا، فلسفه تحریم ربا، انواع ربا، مطابقت عملیات بانکی با موازین آموزه های اسلامی و همچنین ادله فقهی ممنوعیت ربا، غرر و صوری بودن عقود و تحلیل قانونی عملیات بانکی بدون ربا بیان شده است.

فصل سوم؛ جامعه آماری، روش نمونه گیری و ابزار جمع آوری داده ها تبیین شده است. این اثر مطالعه موردی روی مشتریان بانک مسکن شهر گرگان داشته است.



در فصل پایانی پس از توصیف داده ها، متغیرها، به تحلیل داده ها و سرانجام نتیجه گیری و ارائه راهکارهایی پرداخته شده است.

نظام مالی اسلامی شبکه ای از بازارها، نهادها و ابزارهای مالی است که بانکداری اسلامی، خرده نظام اقتصادی آن تعریف می شود. بانکداری اسلامی، حقیقت شرعی محسوب نمی شود. این مفهوم درواقع باهدف تحقق توزیع بهینه درآمد، رشد، پیشرفت و خوداتکایی مجموعه خدمات بانکی را مطابق با شاخص های اسلامی در قالب احکام فقهی تبیین می نماید که از اوایل دهه 1960م به عنوان یک نظام بانکی مکمل ظهور و بروز یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما