loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقاومت در سوسنگرد: خاطرات علی بالشی

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر سید قاسم یاحسینی

راوی کتاب علی بالشی

تعداد صفحات : 108

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 10182 10003022
22,000 20,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «مقاومت در سوسنگرد» گوشه­ای از رشادتهای به یادماندنی و ستایش آمیز مردم عرب سوسنگرد و دشت آزادگان در مقابله با نیروهای اهریمنی صدام است. مردمی که هرگز فریب تبلیغات ریاکارانه­ی عراقی­ها را نخوردند و با همه­ی توانشان از سرزمین ایران دفاع کرده و دشمن را سرانجام از خاکشان بیرون کردند.
نویسنده کتاب را در یازده فصل به نگارش درآورده است. کتاب حاضر خاطرات علی بالشی می­باشد؛ علی متولد 1334 در خانواده­ای مذهبی در سوسنگرد بدنیا آمد، و برای ادامه تحصیل به اهواز رفت. در سال 1353 دیپلم گرفت، و همان سال به سربازی رفت و محل سربازی وی تهران و شیراز بود و در سال 1356 در دانش­سرای اهواز در رشته­ی زبان و ادبیات انگلیسی قبول و مشغول به تحصیل شد، البته در کنار درس و تحصیل به کارهای سیاسی و مبارز ارتش ادامه می­داد.
مؤلف در فصل دوم به خاطرات علی بالشی درباره­ی نخستین حرکات انقلابی در سوسنگرد و برخورد ساواک با مردم و زخمی و کشته شدن آنها اشاره می­کند و اینکه مردم همه یکصدا خواستار برکناری شاه بودند.
مؤلف در فصل سوم به ماجرای دستگیری علی بالشی توسط ساواک و آزاد شدن وی اشاره می­کند.
نویسنده در فصل چهارم به راه­ اندازی سپاه پاسداران سوسنگرد اشاره می­کند و اینکه اوایل تیر ماه 1358 بود که رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوسنگرد راه­اندازی شد؛ و در فصل پنجم با پیروزی انقلاب اسلامی و انحلال ساواک به عملکرد سپاه پاسداران سوسنگرد و عملیات و کارهایی که انجام دادند، می­پردازد.
از فصل ششم تا فصل یازدهم به شروع جنگ و خاطرات آن اختصاص دارد و نویسنده در هر فصل به یکی از خاطرات بالشی درباره­ی انجام عملیات­ها و اتفاقاتی که برای آنها افتاده اشاره می­کند.
مؤلف بخش پایانی کتاب را به تصاویر علی بالشی اختصاص داده است.

به عنوان یک سوسنگردی و کسی که از نزدیک شاهد ماجراهای بسیاری در این شهر مظلوم بوده است... .دشمن بستان را که اشغال کرد. به پیش روی خود ادامه داد. روز چهارم یا پنجم مهرماه بود که با ده ها دستگاه تانک به سوی سوسنگرد حمله کرد. عراقی ها همان روز مجبور به عقب نشینی شدند. حدود هفت کیلومتر از سوسنگرد عقب نشستند و در منطقه تپه های الله اکبر موضع گرفتند.فردای آن روز باز عراقی ها حمله را شروع کردند. ابتدا روستاهای هوفل، سادات و چوبنات را اشغال کردند و جلو آمدند و تا لب رودخانه کرخه رسیدند. علاوه بر نیروی زرهی، این بار پیاده نظام عراقی ها هم وارد عمل شد. دشمن تا سه راهی رودخانه رسید و منطقه سبحانیه را به تصرف خود درآورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یه نفر

خیلی کتاب جالبیه من این کتاب رو خوندم به کسانی که در راه حق اقدام کردند خیلی مدیونیم چون اگه اون ا نبودن ما اصلا نبودیم.

17 خرداد 1391

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما