loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عدالت در عداوت: بایسته های اخلاقی تعهد به عدالت در تخاصم و دشمنی

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده مهدی مسائلی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 384

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 101839 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از بزنگاه‌های عدالت، هنگام دشمنی و مخالفت بروز می‌یابد. بسیاری از مردم فقط در وضع عادی می‌توانند عدالت را رعایت کنند؛ اما در امتحان دوستی و دشمنی، از سر غفلت یا عمد، عدالت را پایمال می‌کنند. برخی هم در عرصۀ دشمنی، عدالت را به رسمیت نمی‌شناسند؛ ولی باطل‌بودن جبهۀ مقابل، مستلزم مشروعیت همۀ روش‌های مبارزاتی نیست... ؛ دشمنان و مخالفان نیز حقوقی دارند که حفظ عدالت در گرو توجه به آنهاست. بعضی از روش‌های اظهار دشمنی نیز با برخی از دستورهای اخلاقی یا مصالح دینی در تزاحم هستند. این روش‌ها هرچند تعدی به حقوق دشمن به حساب نیایند، از نظر اسلام غیراخلاقی‌اند، با ارزش‌های دینی قابل جمع نیستند. این کتاب از لوازم رعایت عدالت در هنگامه‌های دشمنی و تخاصم بحث می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما