loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرتضای حق

بررسی ارتباط دوسویه حق و امیرالمومنین علی (ع)

ناشر خادم الرضا (ع)

نویسنده محسن رضوانی | لیلا جوادیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102136 10003022
60,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب بحث درمورد حدیث شریف پیامبر اکرم (علی مع الحق و الحق مع علی) است. بسیاری از اشعار و احادیثی که درمورد آن بزرگوار به دست ما رسیده، حکایت از حقانیت و عدالت پیشوای حق‌جویان عالم دارد. در کتاب مرتضای حق صحبت درمورد کم و کیف این حدیث شریف در دو مقولهٔ حق‌مداری و علی‌مداری بیان شده است. در پیش‌گفتار به کلیاتی درمورد مسئله و هدف و ضرورت آن و پرسش‌هایی که مطرح بوده پرداخته شده و در پاسخ به فرضیاتی مطرح شده است.
در فصل اول به معنای گستردهٔ واژهٔ حق پرداخته و حق را در معانی لغوی و اصطلاحی تفسیر کرده است. سپس برای تأیید این حدیث به اسناد و مدارک معتبر مراجعه کرده و صحت حدیث را مورد پژوهش قرار داده است.
در فصل دوم که حق‌مداری حضرت امیرالمومنین است، ابتدا حق‌مداری را توضیح داده و اینکه حق، مدار حضرت امیرالمومنین است را عنوان کرده و دلایل مرتبط ارائه شده است که آن حضرت همراه حق است و به دور محور حق می‌گردد. در قسمت نخست، مفهوم و انواع حقوق مطرح در جامعه و رعایت آن حقوق که سبب برپایی عدالت و احقاق حق همگان می‌شود بیان شده است و در قسمت دوم به بیان نمونه‌ها و مثال‌هایی از حقانیت در قضاوت‌ها و داوری‌های بی‌مانند آن امام همام پرداخته شده است.
در فصل سوم که علی‌مداری حقیقت است به بحث نشستیم که چگونه علی مدار حقیقت می‌شود و حق به دور علی اطراف می‌کند. همچنین به مبانی اعتقادی که باعث علی‌مداری حقیقت می‌شود پرداخته و سپس زمانی که علی‌مداری اثبات شد در باور و یقین ما تأثیراتی بر جای خواهد گذاشت.
در فصل چهار به نتیجه‌گیری کلی پرداخته و پیشنهادهایی ارائه می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما