loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسائل سیاسی جهان اسلام

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده محمدرضا دهشیری | مصطفی خرمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 296

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ظهور اسلام دارای زمینه‌های مادی و معنایی قدرتمندی بود که به زودی منجر به تأسیس دولت مدینه و سپس بنیانگذاری تمدنی نوین و متفاوتی از ایران و روم گردید. از آن زمان تاکنون، سرنوشت همه کسانی که به دین مبین مشرف شدند، به این تمدن گره خورده و حتی دیگر مراکز تمدنی (مسیحیت، هندوئیسم و بودیسم) نیز دور از مسائل اسلام نبوده‌اند.

از گذشته تاکنون، جهان اسلام درگیر مسائل سیاسی در دو سطح داخلی و بین‌المللی بوده است؛ در سطح داخلی پرداختن به بخش اعظم این مسائل، متوقف بر بررسی‌های تاریخی، عقیدتی، سیاسی و ... است. در سطح بین‌المللی نیز جهان اسلام از سوی غرب با مسیحیت و از سمت شرق با هندوئیسم و بودیسم مسائل چالش‌برانگیزی داشته و در دوره معاصر فترت و افول را به خود دیده است. بسیاری از این مسائل ریشه‌های عمیقی در گذشته و حال دارد؛ بدین‌سان کتاب حاضر مسائل مذکور را در یک سیر تاریخی از ابتدا تاکنون، بررسی و تحلیل نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما