loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلاوهای سرگردان (تاریخ روسیه؛ از عصر کی یف تا پوتین)

5 (1)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده جان بروکشایر تامپسون

مترجم مکائیل وحیدی راد

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102277 10003022
240,000 228,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به گفته وی حاصل تدریس یک ترم درس تاریخ روسیه در دانشگاه هاوایی است که طی آن متوجه نبود منبع درسی مناسب برای دانشجویان به منظور مطالعه روان و طبقه بندی شده درباره تاریخ روسیه طی سیصد سال اخیر است.

این کتاب با ترجمه میکائیل وحیدی راد و در شانزده فصل به فارسی ترجمه شده است و به ترتیب درباره تاریخ روسیه باستانی و شاهزاده نشین کیف، اشغال روسیه توسط مغولان، وحدت سرزمین های روسیه تحت حکومت مسکو، عصر ایوان کبیر، شکل گیری جامعه روسیه تازه در سالهای 1613 ال 1689، دوران پترکبیر، سال های حکمرانی پس از پتر و دوران کاترین، دوران مدرنیزاسیون و انقلاب اکتبر و تاسیس شوروی، نظام استالینیستی و جنگ دوم جهانی، دوران جنگ سرد، فروپاشی شوروی و دوران روسیه مدرن و عصر پوتین به مخاطبان خود اطلاعاتی جامع ارائه داده است.

نکته بسیار مهم در ارتباط با تاریخ روسیه در ایران و این کتاب عدم تولید محتوا در قالب متن مکتوب درباره تاریخ روسیه در دوره تشکیل حکومت و دوره تزاری به زبان فارسی است. مختصر آثار تولید شده در این زمینه نیز بیشتر دارای نگاه ملی و به دور از وجه انتقادی هستند. در مقابل کتاب حاضر با توجه به اینکه از زوایه یک نویسنده دیباچه‌ای تاریخی از حکومت کیف تا امروز به رشته تحریر درآمده است، حاوی برخی نکات انتقادی است که میتواند نگاه متفاوت تری را به خواننده عرضه و به دلیل حجم مناسب بسیار کاربردی برای تدریس و استفاده دانشجویان باشد.

به باور مترجم این اثر، روایت بسیار روان و شفاف نویسنده از تاریخ روسیه و شوروی که در بردارنده رویدادهای عمده و اصلی تاریخ این کشور از دوره باستانی و تشکیل حکومت کیف تا ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در قرن بیست و یکم است، هم برای عامه مردم و هم برای استفاده‌های علمی قابل توصیه است. از این رو کتاب حاضر را می توان کتابی مختصر و در عین حال جامع برای تاریخ روسیه دانست که بی شک یکی از جامع ترین آثار در این رابطه در زبان فارسی است.

جان تامپسون متخصص تاریخ روابط خارجی و تاریخ روسیه، استادی پرشور و پرکار و عضو قدیمی گروه تاریخ دانشگاه ایندیانا بود که در سال 2017 درگذشت. وی دارای مدرک کارشناسی و دکتری تاریخ مدرن روسیه بود و مدتی به عنوان دبیر دوم سفارت آمریکا در اندونزوی خدمت کرده بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زین الدینی

از بهترین کتابهایی است که زمینه روسیه تا الان خواندم. برای شناخت ماهیت روسیه خواندن این کتاب واجب است.

9 اردیبهشت 1402

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما