loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عزرائیل 1/5: روزهای تاریک

5 (1)

ناشر کتابستان معرفت

نویسنده نیما اکبرخانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102340 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روزهای تاریک که سومین کتاب نیما اکبرخانی در انتشارات کتابستان و ادامه مجموعه عزرائیل است، جلد یک‌ونیم این مجموعه است. در توضیح چرایی جلد یک‌ونیم، باید گفت در این جلد مستقیم به سراغ قهرمان داستان نخواهیم رفت، بلکه شخصیت‌های جدیدی وارد دنیای عزرائیل می‌شوند. شخصیت‌هایی که قرار است در جلدهای بعدی در کنار قهرمانان جلد اول، نقش کلیدی بازی کنند.

داستان عزرائیل (روزهای تاریک) در ایران و سوریه می‌گذرد. قهرمان داستان، یک مدافع حرم است که بازداشت شده و اکنون فرصت دارد خاطراتش را برای فرزندش نقل کند. خاطراتی که از نوجوانی شروع می‌شود و تا روزگار معاصر ادامه پیدا می‌کند.

نیما اکبرخانی، در این اثر از روزهای ابتدایی جنگ سوریه گفته است و نقش ایرانی‌های معمولی در این جنگ. روزهای تاریک، مانند جلد قبلی این کتاب، یک رمان در ژانر تریلر (امنیتی) است که سعی کرده است بیشترین حس و حال واقع‌گرایانه را با جزئیات تاریخی و نظامی از اتفاقات آن روز سوریه به مخاطب خود ارائه بدهد.

این اثر با دستگیری نیروی نظامی شروع می‌شود که حالا در زندان تصمیم گرفته گذشته خودش را با نوشتن خاطرات مرور کند. او جوانی تهرانی است که در آغاز شورش‌های سوریه با برادرش تصمیم می‌گیرند به صورت غیرقانونی به کشور سوریه بروند و خود را به نیروهای مقاومت برسانند. این اتفاقات در دوره‌ای می‌افتد که ایران هنوز به شکل رسمی حضور نظامی خود را اعلام نکرده و این دو جوان در واقع مجرمین جنگی هستند که حالا باید در زندان امنیتی رابطه خود با علی علیزاده را گزارش دهند

باز حرف تو حرف اومد و از بحث اصلی‌مون منحرف شدیم. داشتم می‌گفتم با صبر می‌شه روی همه رو کم کرد مطمئن باش. الآن من با صبر کردن و البته یک سری کارهای دیگه که برات یواش یواش میگم روی همه رو کم کردم.

راستش ناخواسته افتادم توی یک داستانی که شاید خیلی غریب باشه و شاید غیر قابل باور حق میدم بهت اگر همه‌ش رو نتونی باور کنی اما یادت باشه اگر باورت نشد بین دو راه صحیح یکی رو انتخاب کن یا باور کن یا دهنت رو ببند و برای کسی تعریف نکن. این که آدم پدرش رو به خالی بندی و حرف مفت زدن متهم کنه، قطعاً راه نیست بی راهه ست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما