loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر منطق - جلد دوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102447 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سیر منطق» عنوانِ فارسیِ پرآوازه‌ترین کتاب تاریخ منطق، به نام The Development of Logic نوشتۀ ویلیام نیل (1990-1906) و - همسرش - مارتا نیل (2001-1909) است که به همت دکتر مهدی عظیمی، دانشیار دانشگاه تهران، از انگلیسی به فارسی برگردانده شده، و در حجمی بالغ بر 1200 صفحه، در دو مجلد، توسط انتشارات موسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران منتشر شده است.

نویسندگان این کتاب، پس‌از ترسیم سیر منطقِ پیشا-ارسطویی، منطق ارسطویی، منطق مگارایی-رواقی، و منطق رومی-قرون‌وُسطایی، به واکاوی زمینه‌های ظهور منطق جدید در دوران رنسانس می‌پردازند؛ و سپس سیر منطق، فلسفۀ منطق، و فلسفۀ ریاضیات را نزد فرگه و اخلافش بررسی می‌کنند.

مترجم فارسیِ این اثر پیشگفتاری در باب شیوۀ ترجمه، روش گزینش و ساخت معادل‌های فارسی، و نقد برخی از داوری‌های تاریخی کتاب؛ و نیز پی‌گفتاری در شرح احوال و آثار نویسندگان، و گزارش و سنجش کلی کتاب حاضر، به متن افزوده است.

تعلیقات توضیحی، واژه‌نامه‌های یونانی، لاتین، انگلیسی و آلمانی به فارسی، و نمایۀ جامع اصطلاحات، اعلام، و کتب، از دیگر افزوده‌های مترجم در راستای تسهیل کار خواننده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما