loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد رفتاری و سلامت عمومی

1 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

در چهار دهه گذشته ما شاهد همگرایی قابل توجهی از نظریه‌ها و شواهد در مورد قضاوت و تصمیم‌گیری انسان در علوم روان‌شناسی، اقتصاد و اعصاب بوده‌ایم. حوزه اقتصاد رفتاری نیز به عنوان تلاشی برای القای واقع‌گرایی روان‌شناسانه در نظریه‌های رفتار اقتصادی آغاز شد، و بدین وسیله جنبه‌هایی از تصمیم‌گیری انسانی را توضیح می‌دهد که پیش‌بینی‌های الگوی اقتصادی استاندارد آن را نقض می‌کند. بنابراین اقتصاد رفتاری با گنجاندن این جنبه‌های اخیرِ تصمیم‌گیری انسانی در الگو‌های رفتاری، می‌تواند پیش‌بینی‌هایی را در مورد آنچه که مردم احتمالاً تصمیم می‌گیرند و انجام می‌دهند و در مورد اینکه کدام مداخله‌ها محتمل‌تر است برای کمک به آن‌ها، بهبود بخشد. الگوی استاندارد اقتصادی فرض می‌کند که ترجیح‌های افراد تغییرناپذیر است، قضاوت‌ها و انتخاب‌های آن‌ها با ویژگی‌های نامربوط بستر تصمیم‌گیری تغییر نمی‌کند. امّا اقتصاددانان رفتاری پیشنهاد می‌کنند که مردم به شدت تحت‌تاثیر شیوه ارائه انتخاب‌ها هستند.

این کتاب مجموعه‌ای از بینش‌های اقتصاد رفتاری را در فصل‌های مختلف به طور عمیق مورد بحث قرار می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای رفع گرایشِ دنبال کردن سبک‌های زندگی و انتخاب‌های ناسالم استفاده کرد. مطالعه این کتاب به دانش‌پژوهان حوزه رفتار سلامت و همچنین به عنوان منبع درسی در واحد نظریه‌ها و الگوهای تغییر رفتار دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهاد می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما