loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ده سال با حافظ اسد

از سال 1990 تا 2000 میلادی

ناشر موسسه انتشاراتی روزنامه ایران

نویسنده بثینه شعبان

مترجم رامین حسین آبادیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102473 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
120,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «ده سال با حافظ اسد» به قلم دکتر بثینه شعبان و ترجمه رامین حسین آبادیان،نخستین کتابی است که بر اساس اسناد و منابع آرشیوی وزارت خارجه و کاخ ریاست جمهوری سوریه به موضوع نبرد عربی-اسرائیلی و فرایند مذاکرات صلح خاورمیانه در فاصله سال‌های 2000-1990 میلادی پرداخته است.

خانم دکتر بشینه شعبان، استاد ادبیات دانشگاه دمشق که به عنوان مترجم رئیس جمهور وقت سوریه در بسیاری از جلسات حافظ اسد با مقامات خارجی به ویژه آمریکایی‌ها حضور داشته و همواره عضوی از هیئت مذاکره کننده سوری در مناقشات عربی - اسرائیلی بوده، علاوه بر استناد به منابع وزارت امور خارجه و کاخ ریاست جمهوری این کشور، به بیان خاطرات خود از جلسات حافظ اسد با مقامات آمریکایی و سایر کشورها، و نیز مذاکرات هیئت‌های مذاکره کننده سوریه و اسرائیل در خلال حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و فرایند مذاکرات صلح پرداخته است. او در این کتاب به بیان برخی گفت و گوها و اظهار نظرها در جریان مذاکرات در پشت درهای بسته حافظ اسد با رئیس جمهور و وزرای خارجه آمریکا و مقامات دیگر کشورها می پردازد که شاید کسی تا به حال آنها را نشنیده باشد.

نویسنده همچنین با ارائه تصویری از فضای جلسات هیئت‌های مذاکره کننده سوری و اسرائیلی به بیان دیدگاه‌ها و نحوه رفتار این دو هیئت در جریان مذاکرات فرایند صلح می پردازد که نشان دهنده تصویر واقعی از نیات تجاوزکارانه مقامات صهیونیستی است. خانم دکتر بثینه شعبان که خود استاد ادبیات در دانشگاه دمشق است در بیشتر بخش‌های کتاب از اسناد و منابع مختلفی استفاده کرده است. که شامل توافقنامه ها،صورت جلسات رسمی و نامه های رد و بدل شده میان شخصیت‌های سوری با مقامات دیگر کشورها می‌شود.در کنار پایبندی به اسناد، نویسنده تحقیقات گسترده ای پیرامون حوادث و رویدادهای آن دوره در عرصه فرایند مذاکرات صلح خاورمیانه انجام داده است و در بخش‌هایی از کتاب به تصحیح روایت‌های غیر سوری از فرایند این مذاکرات می‌پردازد و در برخی موارد آنها را رد می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما