loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قانون نویسی: هنر و فناوری قواعد تنظیم گری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102522 10003022
232,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر اولین تحلیل جامع علمی از قانون‌نویسی است که به جای تجویز قواعد قانون‌گذاری، کارایی را هدف اصلی فرایندهای سیاستی، تقنینی و قانون‌نویسی معرفی میکند، و اثربخشی را اصلی‌ترین هدف قانون‌نویسی برمی‌شمرد. کتاب حاضر مراحل مختلف قانون‌نویسی را، از منظر اثربخشی ــ که در ترداف است با کیفیت قانون ــ بررسی می‌کند، خواننده را از طریق ساختار و بخش‌هایی که در ترتیبی منطقی قرار گرفته‌اند هدایت می‌نماید، و نیز قواعدی را برای نگارش مفاد مقدماتی، اصلی و پایانی معرفی میکند. مفاد خاص قانون، قانون‌نویسی تطبیقی و آموزش قانوننویسان نیز مکمل این تحلیل کامل قانون‌نویسی به مثابه ابزار تنظیم‌گری هستند. این اثر به جای اینکه آموزش دهد کدام قواعد قانون‌نویسی بر نگارش قانون حاکم است، چرایی ایجاد این قواعد را بررسی می‌کند و بدین ترتیب خوانندگان ترغیب می‌شوند بدانند هر قاعده به چه منظوری ایجاد شده و چگونه اعمال می‌شود. این کتاب برای دانشگاهیان و کسانی نوشته شده که یا مشغول قانون‌نویسی هستند یا از قوانین موضوعه در سنّت‌های حقوقی کامن لا یا حقوق نوشته استفاده می‌کنند.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق، نمایندگان محترم مجلس و پژوهشگران سیاست‌گذاری منبعی قابل اعتماد و مفید است. از استادان و صاحب‌نظران ارجمند تقاضا می‌شود با همکاری، راهنمایی و پیشنهادهای اصلاحی خود، ما را در جهت ارتقای کیفی کتاب حاضر و تدوین دیگر آثار مورد نیاز جامعه دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران یاری دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما