loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قواعد فقه حاکم بر خانواده

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده سیده زهرا موسوی | زهرا فهرستی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102538 10003022
103,000 97,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه قواعد فقه ناظر به خانواده در اثر حاضر می تواند درک روشنی از سیاست های کلان اسلام و قانونگذار ایرانی در حوزه حقوق و تکالیف خانوادگی را پیش روی دست اندرکاران امر قرار دهد،

از کنار هم قرار دادن این مجموعه بدست می آید که شارع مقدس، اهدافی مانند تحکیم بنیان خانواده، تعالی و تکامل افراد خانواده، ارضای درست نیازها در جنبه های مختلف مالی، عاطفی، معنوی، و ... تنظیم عادلانه تکالیف و اجاد توازن منطقی بین تکالیف و حقوق را دنبال می کند.

کتاب حاضر مهم ترین قواعد فقهی حاکم بر حقوق خانواده را (که احکام اولیه را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد) دردو دسته معهوده و غیر معهوده معرفی کرده است ، نسبت به قواعد معهوده، نگاه ویژه ای داشته و قواعد غیر معهوده را برای اولین بار به عنوان یک قاعده فقهی معرفی کرده و کارکردهای هریک را در حوزه خانواده بیان و به نقد و تحلیل مصادیق چالشی پرداخته است.

کتاب حاضر، به عنوان منبع درسی برای دانشجویان رشته های حقوق خانواده، فقه و مبانی حقوق و مطالعات زنان و خانواده در مقطع کارشناسی ارشد تالیف شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما