loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقوق مسئولیت مدنی در صنعت نفت و گاز

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102575 10003022
104,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در دهه‌های اخیر فجایع زیست‌محیطی ناشی از حوادث زیان‌بار نفتی، کارایی رژیم حقوقی مسئولیت مدنی را به چالش کشیده است. این حوادث و پیامدهای آن، به خوبی ضرورت توسعه ضوابط مسئولیت مدنی و در عین حال روش‌های قراردادی تخصیص ریسک و تنوع پوشش‌های بیمه برای جبران این زیان‌ها را نشان می‌دهد. با وقوع چنین حوادثی، با مجموعه‌ای از پرسش‌ها مواجه میشویم که پاسخ به آن‌ها به تحلیل عمیق حقوق مسئولیت مدنی نیازمند است. در این کتاب نویسنده کوشیده است با تحلیل حقوقی مسئولیت مدنی به کمک تحلیل موازین ناظر بر عملیات پیچیده صنعت نفت، به عدم جامعیت نظریه مسئولیت مدنی تقصیری (بهرغم اهمیت آن) و به کارگیری مسئولیت مدنی بدون تقصیر بر پایه رویکردهای توزیعی بپردازد و نشان دهد تحلیل مسئولیت مدنی با رویکردهای انتساب، تخصیص، و توزیع ریسک‌های صنعت نفت، با عرف و رویه‌های مرتبط بین‌المللی هماهنگ است. این کتاب به منظور استفاده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز و حقوق انرژی و علاقه‌مندان به حقوق صنعت تدوین شده، ولی امید است علاوه بر دانشجویان، حقوق‌دانان نیز از آن بهره‌مند شوند.کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «حقوق مسئولیت مدنی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما