loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب طنز - جلد سوم = The book of satire 3

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید عبدالجواد موسوی

تعداد صفحات : 172

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1026 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب طنز 3 با وجودی که تنها دو کتاب پیش از خود را در بازار نشر دیده است، اما چهره های جدیدی به پیشکسوتان عرصه طنز پیوسته اند تا این مجموعه سروشکل بگیرد و در نقطه ای بایستد که گردآورنده آن، یعنی سیدعبدالجواد موسوی، انتشار آن را تا مطلوب اهل نظر شدن، نزدیک ببیند.
جدای از برخی نام آوران که اندوخته ها و تجربه های خود را در اختیار کتاب طنز قرار داده اند، جوانانی به میدان آمده اند که نگاه و قلمشان رشک برانگیز است و تجمع این دو طیف خواهد توانست کمی ها و کاستی های حوزه مباحث نظری طنز را تا اندازه مطلوبی برطرف کند.
مقولات کلی شوخ طبعی و پاره ای از تکنیک های ساخت آن، مقاله ای است که رفیع ضیایی آن را به قلم آراسته کرده است. او در ابتدای مقاله خود، از این که تمام نوشته ها، گفته ها، نمایش ها و مصورها نام «طنز» به خود می گیرند و از مقولات دیگر شوخ طبعی نامی برده نمی شود، انتقاد می کند. او از همور، فکاهی و فکاهیات بهعنوان ریشه های طنز در فرهنگ های مختلف نام می برد و سپس به تعاریفی از لطیفه و جوک می رسد.
اما محمد انصاری با ارائه مقاله «از آغاز کابوس گونه تا پایان آگاهانه» برای شناخت کمدی تلاش می کند. او سعی دارد با تعریف کمدی و ریشه های آن، گونه ها و اشکال طنز را به مخاطب معرفی کند.
مقوله طنز در اردوگاه های اسیران جنگی با توجه به کتاب های خاطراتی که از آزادگان منتشر شده است، عنوان مطلب شفاهی مرتضی سرهنگی است. معرفی کتاب خارستان، اثری طنز از حکیم قاسمی کرمانی و نقل یک حکایت از این کتاب همراه با شرح واژه ها و توضیح نوع طنز این اثر از نوشته های محمدعلی علومی است و جایگاه طنز در آثار «کالونیو»، گفت وگو با «فرناندو سورنتینو» نویسنده و طنزپرداز آرژانتینی و ارائه دو داستان از او، درنگی در سرمطلع مشهور از حافظ، گفت وگو با یوسفعلی میرشکاک و آوردن پابوس نامه از آثار او، تاثیر و نقش ملانصرالدین در طنز آذربایجان و ایران و... از بخش های دیگر این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما