loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از چشم فلسفه 4: داستایوسکی و فلسفه

جستارهایی درباره ی جنایت و مکافات

ناشر خوب

نویسنده رابرت گوای

مترجم زانیار ابراهیمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 279

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102638 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
149,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شاید بتوان گفت «جنایت و مکافات»، «ادیپ شهریار» و «هملت»، سه اثر ادبی بزرگ تاریخند که بیشترین ارجاع، اقتباس و بحث و حرف را در پی داشته‌اند. البته که تفاوت جنایت و مکافات با آن دوی دیگر، در رمان‌بودنش است؛ رمان در معنای پیشروترین فرم ادبی چند سده‌ی اخیر.
اغراق نیست اگر بگوییم هیچ کشور صاحب تئاتر و سینمایی وجود ندارد که اقتباسی بومی‌شده یا نشده از رمان بزرگ داستایفسکی را به صحنه نبرده یا اکران نکرده باشد! علاوه بر همه‌ی اینها، انبوه بحث و نظر، به‌خاصه فلسفیدن مدام پیرامون راسکولنیکف و نوع مواجهه‌اش با جهان بیرون و درون خودش، موجب شده که کتاب درخشان نابغه‌ی روس، در مقام رمانی که جهان پس از خودش را به شکلی بی‌بازگشت متأثر کرده است، شناخته شود.

کتاب «داستایوسکی و فلسفه: جستارهایی درباره‌ی جنایت و مکافات» چهارمین کتاب از مجموعه‌ی «ازچشم فلسفه» است که نویسندگان مختلف در هفت جستار سعی کرده‌اند بازی جنایت و مکافات در زمین فلسفه و فلسفه در زمین رمان را واکاوی کنند.
رمان جناب فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، البته که با همه‌ی فلسفیدن، منظر روانشناختی عمیق و پیشی گرفته از دورانش، هیچ‌گاه ادبیّتش را ازدست نمی‌دهد و به همین دلیل است که رمان بزرگ همه‌ی زمان‌هاست و کتاب پیش‌ رو، به‌درستی به جای تحلیل و تفسیر صرف، به‌گفت‌وگو با این کتاب پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما