loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازی بخت

ناشر آریانا قلم

نویسنده لئوناردو ملودینو

مترجم محمدابراهیم محجوب

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102689 10003022
214,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دکتر لئونارد ملودینو در کتاب بازی بخت از نقش شانس در زندگی و کسب‌وکار صحبت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا از اصول حاکم بر شانس و نقشی که این اصول در اقتصاد، سیاست، کسب‌وکار و سایر فعالیت‌های بشر دارد آگاه شویم.

او در این کتاب به ما نشان می‌دهد ساختار مغز ما جوری است که در تحلیل مسائل مربوط به احتمالات و بختانگی، به آسانی در دام توهم فهم گرفتار می‌شویم. او با آوردن شواهد بسیار در موارد گوناگونی چون خریدوفروش سهام در بازار بورس، موفقیت یا شکست نام‌آوران میدان‌های ورزش و سینما و کسب‌وکار، تفسیرهای نادرست پزشکی از روی نتایج آزمایش‌ها، برداشت نادرست از آمار جرائم و جنایات و استفاده از آن‌ها در دادگاه‌ها، فروش فیلم و کتاب، برنده شدن یا بازنده شدن تیم‌های ورزشی، پیش‌بینی نتایج مسابقات و شرط‌بندی روی آن‌ها، و موارد مشابه، نشان می‌دهد این توهم فهم تا چه میزان فراگیر است و تا چه میزان در یکایک مراحل زندگی روزانۀ ما جریان دارد.

گذشته از موضوع توهم فهم، دکتر ملودینو روایت می‌کند چگونه، حتی کسانی که در تلۀ توهم فهم نمی‌افتند، ممکن است در ارزیابی وضع و برآورد احتمال وقوع رویدادها دچار خطای محاسبه شوند. دکتر ملودینو این مباحث را داستان‌وار هم‌گام با سیر تاریخی موضوع پیچیدۀ بختانگی، همراه با شرح سرگذشت بازیگران اصلی این رشته بیان می‌کند تا می‌رسد به بحث زندگی روزمرۀ آدم‌های معمولی، و به ما یاد می‌دهد چگونه اطرافمان را تا حد ممکن دور از توهم ارزیابی کنیم، در تعبیر و تفسیر فرازوفرود زندگی دقت بیشتری به خرج دهیم و درنهایت، چگونه از آن‌ها پند بیاموزیم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما