loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه جهاد تبیین 1: اگر انقلاب نمی شد!

5 (1)

ناشر زمزم هدایت

نویسنده سیامک باقری چوکامی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 131

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102713 10003022
80,000 76,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

43 سال از انقلاب اسلامی گذشت. مطابق آمار، 80 درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب متولد شدند. یعنی حدود 50 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی ایران دوران رژیم پهلوی را ندیدند و هیچ تجربه فردی از آن دوران ندارند. اگر جمعیت زیر 10 سال در بهمن 1357 را هم به این آمار اضافه کنیم، شمار افرادی که تجریه یا خاطرات دقیقی از وضعیت آن دوران ندارند، بسیار زیاد تر می شود.

از این رو، طبیعی است که بعد از چهار دهه از انقلاب سال 1357، سوال شود که چرا انقلاب شد؟ نسل بعد از انقلاب به رغم همه تحلیل های فنی و علمی که محققان داخلی و خارجی به چرایی انقلاب ارائه داده اند، در این حقیقت تردیدی ندارند که هیچ جامعه ای از فرط سر خوشی دست به انقلاب نمی زند. هر انقلابی در بستر شرابط نامطلوب زمانه خود بروز می کند. اگر شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خوب و مناسب باشد، اعتراضات اجتماعی شکل نمی گیردو اگر بروز کند نمی تواند فراگیر باشد و همه توده های مردم را علیه نظام بسیج نماید.
اما این حقیقت تردید ناپذیر، اکنون به دلایل مختلفی با تردید آفرینی هایی روبروشده است.گزارشی که در این کتابچه آمده است کوششی علمی است در منابع معتبر برای تحلیل این مسئله که اگر انقلاب نمی شد، آیا وضع کشور بهتر می شد؟

از این رو در این کتاب تلاش شده تا مهم ترین مسائل دوره سلطنت محمد رضا شاه از منابع بسیار متعدد تاریخ دوران پهلوی به خصوص خاطرات کسانی که از نزدیک زمام امور در دستشان بود، استخراج و بدون هر نوع قلم فرسایی به صورت موجز، تحلیل و تبیین شود و خواننده محترم خود از روند وضعیت ترسیم شده نتیجه بگیرد که اگر انقلاب نمی شد، چه می شد؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما