loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره رمان - دفتر دوم: سیر تطور، اکنون و آینده رمان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102827 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

می توان تطور رمان در این چهارصدساله را به دو بخش مهم «عصر واقع گرایی» و «عصر پساواقع گرایی» تقسیم کرد؛ در قدم بعد، درباره آینده آن می توان حدس هایی زد.
در این زمینه، کتاب سیر تطور، اکنون و آینده رمان به کوشش حامد رشاد توسط انتشارات کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است. این اثر، ادامه معنایی دفتر اولِ درباره رمان (چیستی و پیدایش رمان) می باشد که از ماهیت رمان و چگونگی پدیدآمدنش روایت کرد.

دفتر پیش رو سه فصل دارد که حکایتگر رمان عصر رئالیسم، رمان عصر پسارئالیسم و رمان اکنونِ اکنون، با نیم نگاهی به فردا، بدین شرح می باشد:
فصل اول: داستان زندگی رمان از کودکی تا جوانی؛ نئوکلاسیسم تا پایان عصر رئالیسم
فصل دوم: طغیان علیه واقعیت؛ دوران پسارئالیسم؛ بزرگسالی رمان
فصل سوم: در جستجوی «رمان» از دست رفته؛ اکنونِ رمان و تاملی درباره آینده اش.

..در قرن بیستم، هر چه جلوتر می‌رویم، آن‌قدر تنوع جریان‌های فلسفی و ادبی موازی و هم عصر با تلقی‌های متفاوت و متعارض از فلسفه، هنر، ادبیات زیاد می‌شود که نمی‌توان مثل قدیم‌ترها با قطعیت گفت این دوره از آنِ فلان مکتب است، و این مکتب ادبی، اعتراضی به فلان مکتب پیشین. جای مکتب‌های دامنه دار را موج ها و جنبش‌های کوتاهی می‌گیرند که مثل انداختن سنگی در آب، یا جرقه ‌ای خیره‌کننده از یک کبریت در شب بارانی، شروع متفاوت و پرصدا ولی عمری کوتاه دارند؛ تا بخواهند درک شوند، تبدیل به خاطره می‌شوند؛ خاطراتی که بی‌آنکه بدانیم چه‌طور، مستقیم و غیر مستقیم بر ذهنیت‌ها تاثیر می‌گذارند.

در این عصر، «فلسفه» دیگر آن چیزی نیست که می‌شناختیم؛ شاید ضد خودش است؛ و حتی گاهی به ضدِ خودش بودن هم راضی نیست! ادبیات هم همین‌طور. سردمداران جریان‌های نوپدید، دیگر آنچه را در قرن نوزدهم به اسم «رمان» شناخته می‌شد به رسمیت نمی‌شناسد.
در این غوغا، که جنگل‌های نامنظم حارّه‌ای را می‌ماند، جنبش «رمان نو» متولد شد…
البته اگر روح رمان ما را حلال کند که این جنبش را اساسا «رمان» می‌خوانیم!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما