loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه تقریب در مکتب امام خمینی (ره): مبانی و راهکارها

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ملیحه نیک روش رستمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 376

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102866 10003022
130,000 123,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نظریه تقریب در مکتب امام خمینی (ره): مبانی و راهکارها تالیف ملیحه نیک روش رستمی توسط نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

امام خمینی (ره) به برقراری وحدت و تقریب بین صفوف مسلمین اعتقاد راسخی داشتند و ضرورت تقریب مسلمین را از چهار جهت تبیین می‌کردند و معتقد بودند که تقریب و وحدت به حکم فطرت، شرع، عقل و شرایط و مقتضیات ویژه، واجب است. ایشان همواره تأکید داشتند که بستر ایجاد و گسترش اتحاد در جهان اسلام از طریق برخی شرایط سیاسی و اجتماعی فعلی نیز فراهم است و با اشاره به حج و تجمع عظیم مسلمانان و نخبگان، این مراسم را موجب نزدیکی بیشترِ دل‌های مسلمانان به یکدیگر می دانستند.

علاوه بر این، امام خمینی (ره) راهکارهای بسیار مبسوطی در باب نحوه‌ اجرایی شدن تقریب بین ملت‌های مسلمان داشتند و تأکید می کردند که حتی اگر «دولت‌های» مسلمان به فکر اتحاد و حل مشکلات بین یکدیگر نباشند لازم است «ملت‌های» مسلمان با کنار گذاشتن اختلافات جزئیِ فرقه‌ای و قومی به مسائل اصلی جهان اسلام همچون مسئله‌ فلسطین و مبارزه با استعمار بپردازند.

کتاب نظریه تقریب در مکتب امام خمینی (ره)، با بررسی مسائل مزبور، درصدد ارائه راه‌حل‌هایی عملی برای ایجاد و گسترشِ اتحاد و تقریب مسلمانان با بهره‌گیری از اندیشه‌‌های حضرت امام(ره) است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما