loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه جهاد تبیین 5: چرا تسخیر؟

تقابل آمریکا با انقلاب اسلامی به روایت اسناد لانه جاسوسی

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102868 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی را می توان نقطه عطف تحولات ایران معاصر قلمداد کرد و بر این اساس، تاریخ ایران را به دو دوره ی قبل و بعد از انقلاب تقسیم کرد.
این انقلاب بزرگ علاوه بر رهایی ملت ایران از سلطه حکومت شاهنشاهی 2500 ساله ، خط پایانی بر سلطه 200 ساله استعمار و استکبار بر ایران نیز کشید و از این جهت، از اهمیت شایان توجهی در میان اندیشمندان و افکار عمومی جهانی برخوردار است.

اثرگذاری ، بازتاب و پیامدهای داخلی، منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی پس از 43 سال از پیروزی آن، باعث شده که این انقلاب بزرگ همچنان در محافل علمی و رسانه ای مورد توجه قرار داشته باشد و تحلیل های گوناگونی درباره تاریخ، ابعاد و زوایا و آثار انقلاب ارائه شود که پاره ای از آن ها با واقعیت های انقلاب در تضاد است.
کم کاری و بعضاً بی توجهی نهادها و مجامع علمی داخلی در زمینه تبیین انقلاب اسلامی از سویی و تمرکز دشمنان انقلاب، به ویژه نظام استکباری آمریکا، بر فعالیت های رسانه ای و پژوهشی و راه اندازی نبرد روایت ها، زمینه را برای تحریف این انقلاب بزرگ فراهم کرده است.

یکی از ابعاد تحریف انقلاب اسلامی، تاریخ انقلاب و تحولات منجر به پیروزی آن و پس از پیروزی تاکنون است.در میان این تحولات ، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است که از سوی حضرت امام (ع) انقلاب دوم نامیده شد.
در واقع با انقلاب اول، ملت ایران از سلطه استبداد رهایی یافت و با انقلاب دوم از سلطه استکبار.

ایده محوری و هدف اصلی این کتاب، بررسی نحوه مواجهه آمریکا با انقلاب اسلامی است و تبیین این موضوع با تکیه بر اسناد لانه جاسوسی که توسط دانشجویان تسخیر کننده منتشر شده است ، خط بطلانی بر این ادعا ها خواهد کشید.

مقطع زمانی مورد بررسی از اواسط سال 1357 تا تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 است.
لذا این نوشتار در پی تبیین این سوال است که آمریکایی ها ادعا می کردند انقلاب ایران را به رسمیت شناخته اندو می خواهند با انقلابیون کار کنند.
طبق اسناد سفارت آن ها در ایران در این مدت نسبت به انقلاب اسلامی و ایران چه رفتاری داشتند؟
بر اساس استاد لانه جاسوسی در این مقطع مهم و سرنوشت ساز، آمریکا سه راهبرد در قبال انقلاب اسلامی داشته است که به شرح زیر است:
الف) حمایت قاطع از رژیم پهلوی تا آخرین لحظه؛
ب) نفوذ در انقلاب اسلامی و تقویت و برکشیدن جریان همسو با آمریکا؛
پ) تقابل با انقلاب انقلاب اسلامی و تلاش در جهت براندازی آن.

در مطالب پیش رو با تکیه بر اسناد لانه جاسوسی، به تشریح راهبردهای فوق پرداخته و در صورت لزوم به تحلیل ها و خاطرات مقامات آمریکایی در آن مقطع از جمله سایروس ونس، وزیر خارجه، برژینسکی مشاور امنیت ملی و سولیوان، سفیر آمریکا در ایران نیز رجوع خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما