loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین، کجروی و کنترل اجتماعی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102891 10003022
96,500 91,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسندگان کتاب، پژوهش خود درباره رابطه بین دینداری و کجروی را در دو بخش عرضه کرده اند،
در بخش اول، دین را حافظ نظم اخلاقی و اجتماعی در نظر گرفته اند،
ایشان پس از بحثی نقادانه راجع به انگیزه ها و گفتمان منجر به تکوین جامعه شناسی عرفی و عقب افتادگی جامعه شناسی در این خصوص، با اتکا بر شواهد تجربی، بر تاثیر مثبت و قاطع دینداری بر کاهش انواع کجروی در جامعه آمریکا تاکید کرده و این یافته را با رویکردی جامعه شناختی تبیین کرده اند.

در بخش دوم، کانون توجه از نقش دین در حفظ نظم اخلاقی ، به تحلیل دین، به مثابه کجروی معطوف شده است. در این بخش پس از بررسی تاریخی گفتمان علمی شکل گرفته در برابر فرهنگ دینی ، سازو کار شکل گیری و گسترش جنبش های مبتنی بر کیش در حضور دین یا دین های جا افتاده در آمریکا و اروپا، بررسی و تاملات دقیقی راجع به راز ماندگاری کمون های دینی آرمان شهری و ناپایداری کمون های آرمان شهری غیر دینی در معرض نظر خوانندگان قرار داده شده است.

نویسندگان در فصل آخر ضمن تاکید بر غفلت جرم شناسان و جامعه شناسان از دین، راهنمایی های مفیدی برای مطالعات آتی پیشنهاد کرده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما