loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد انرژی چین؛ از ظرفیت‌ های همکاری تا مدل سیاست گذاری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102917 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اقتصاد انرژی چین؛ از ظرفیت‌ های همکاری تا مدل سیاست گذاری به قلم محمد عندلیب، علی طاهری فرد و حسین امرائی توسط دانشگاه امام صادق به چاپ رسیده است.

یکی از پایه‌های رشد در اقتصادها، دسترسی ایمن و پایدار آنها به منابع انرژی است. دوام حیات اقتصادی و ارتقا و حفظ موقعیت کنونی کشور چین هم بسته به تأمین منابع پایدار انرژی است و بدیهی است در آینده بزرگ‌ترین واردکننده انرژی در سطح جهان خواهد بود.

از طرفی رتبه اول کشور عزیزمان ایران در منابع نفت‌ و گاز دنیا به معنای آن است که می توانیم نقش مکمل بسیار خوبی را با کشور چین ایفا کرده و شریک قابل‌اتکای چین باشیم. این کشور می تواند به‌عنوان یکی از اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انرژی باشد.

به همین منظور ساختار کتاب طوری تنظیم شده است که در ابتدا به فرصت‌ها و تهدیدهای بخش نفت‌ و گاز چین، بررسی تقاضای انرژی در چین و فرصت‌ها و تهدیدهای بالادستی و پایین‌دستی بخش‌های نفت‌ و گاز، و بررسی شرکت‌های فعال نفت‌ و گاز چین خواهیم پرداخت. در فصل دوم کتاب ارزیابی آینده‌پژوهی از وضعیت عرضه و تقاضای انرژی چین تا سال 2050، و تحلیل بازار نفت خام، بازار گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی خواهیم داشت. فصل سوم بر ظرفیت‌ها و چالش‌های واردکنندگان فرعی LNG متمرکز است. در فصل چهارم و پنجم وضعیت پالایشگاه‌های چینی و بحران‌های آن و سپس نحوه اثرگذاری ویروس کرونا بر چشم‌انداز تقاضای بلندمدت چین را بررسی می کنیم. سیاست‌های بخش نفت‌ و گاز چین در فصل ششم و الگوی مدیریت بازار انرژی چین در فصل هفتم پایان بخش نوشتاری خواهد بود که با رویکردی نو، یعنی بر اساس الگویی برآمده از عقل، شهود، علم و نقل به فرهیختگان عرضه شده است.

کتاب حاضر، به بررسی فرصت های پیش رو، برنامه های اجرایی، شیوه مدیریت و سیاست گذاری در حوزه انرژی پرداخته و زمینه های همکاری ایران با این کشور را بررسی می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما