loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تربیت اسلامی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب 4: برنامه های تربیتی

ناشر شهید کاظمی

نویسنده علی فاطمی پور | مرتضی رجایی

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 72

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102931 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سال‌ها بود که جنبه های مختلف مسئله تربیت اسلامی را در دیدگاه های اندیشمندان تربیتی بررسی می‌کردیم و می کوشیدیم تا به زوایای پنهان نگاه آن‌ها دست یابیم. باورمان این بود که اگر مسئلۀ تربیت اسلامی از دیدگاه اندیشمندان مختلف به درستی تبیین شود و تحلیل عمیق و دقیقی از این دیدگاه ها ارائه گردد، راه پژوهش و پیشرفت برای مؤسسات، مدارس، فعالان، مربیان و دغدغه‌مندان عرصۀ تربیت اسلامی بسیار هموارتر می شود. اندیشمندان مسلمان، از زاویۀ نگاه خود به کلام معصومین و آیات قرآن نگریسته اند و سعی کرده اند تا مسائل روز جامعه اسلامی را با نگاه تربیتی و با تمرکز بر دورۀ کودکی و نوجوانی پاسخ دهند؛ اما آنچه جایش خالی است و بسیار به چشم می آید، تحلیلی موشکافانه از نیازهای جامعه اسلامی و حرکت آن به سمت تمدن نوین اسلامی بود. آنچه دغدغه‌مندان عرصۀ تربیت را به سوی مطالعه، دقت، فهم، تفکر و تحقیق در دیدگاه‌های رهبر فرزانه انقلاب دربارۀ تربیت می‌کشاند، نگاه جامع ایشان به اتفاقات و مسائل است.

کتاب حاضر، به بررسی و چونگی پیدایش برنامه های تربیتی از دیدگاه مقام معظم رهبری می پردازد.

حضرت آیت الله خامنه ای در جایگاه یک دیده‌بان، منظر‌هایی را دیده و وسعت‌هایی را یافته است که در نگاه غیر او یا نمی‌توان به آن ها دست یافت، یا بسیار اندک و حتی نادر است. از سوی دیگر، دیدگاه عمیق و جامع ایشان دربارۀ اسلام، و انس فزاینده با وحی و تسلط کم نظیر بر منابع وحیانی سبب می‌شود که هیچ یک از فعالان تربیتی از بررسی و مطالعه دیدگاه‌های ایشان بی‌نیاز نباشد. مجموعۀ پنج جلدی «مبنا» حاصل تلاش بیش از بیست پژوهشگر تربیتی است که البته جزو فعالان تربیتی حوزۀ کودک و نوجوان هستند و دوره‌های آموزشی متعددی را برای مربیان و فعالان تربیتی سراسر کشور برگزار کرده اند. در تولید این مجموعه که از سال 1394 و بر پایۀ مسئله‌های تربیتی واقعی میدان تربیت آغاز شد و نزدیک شش سال به طول انجامید، سعی کردیم کتاب‌ها و پژوهش‌های مرتبط را به صورت کامل بررسی و آسیب‌شناسی کنیم تا مجموعه‌ای متمایز در اختیار دغدغه‌مندان عرصۀ تربیت اسلامی قرار گیرد. مخاطب اصلی این مجموعه، فعالان و تشکل‌های تربیت‌محور هستند؛ اما تلاش شده است شیوۀ تدوین و تولید اثر به گونه‌ای باشد که برای پژوهشگران، مدیران، مربیان و معلمان، فعالان و حتی خانواده‌های دغدغه‌مند در عرصۀ تربیت نیز قابل استفاده باشد. این مجموعۀ پنج جلدی در محورهای زیر به نظام مسائل تربیتی پرداخته است: جلد اول: اهداف تربیت (به ضمیمۀ ضرورت و موضوع تربیت)؛ جلد دوم: اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی؛ جلد سوم: مؤثران تربیتی؛ جلد چهارم: برنامه‌های تربیتی؛ جلد پنجم: مدیریت تشکل تربیتی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما