loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران امروز و فردا

ناشر نقد فرهنگ

نویسنده سید جواد میری

گردآورنده کتاب معصومه بوذری | حامد درودیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 102966 10003022
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ایران امروز و فردا دربارۀ پرابلماتیک ایران معاصر و افق آیندۀ این کشور است. نظرات دکتر میری برای پژوهشگران علوم اجتماعی، سیاستگذاران امور کلان و تنظیم‌کنندگان سندهای آینده پژوهی قابل تأمل و راهگشاست.

«وقتی دربارۀ ایران صحبت می‌کنیم باید به این مسئله بیاندیشیم که دربارۀ یک قارۀ فرهنگی صحبت می‌کنیم و نه یک نظام سیاسی یا کشور خاص.» «بحث ائتلاف‌های سیاسی و ژئوپلیتیک یک مقوله است و بحث فهم تغییر و تحولات تمدنی مؤثر بر جهان بشری چیز دیگری است.» «من بر این باورم که آرام آرام از سال‌های 1600 تا 1650 به بعد، دوران مدرن شکل می‌گیرد. این دوران سازمان‌ها، نظام‌ها و نهادهای خود را به جهان منتقل می‌کند و فهمی از مفهوم نرمال شکل می‌گیرد.

این امر نرمال نتیجۀ یک دورۀ 300، 400 ساله است که عقبۀ آن می‌تواند در تمدن بشری باشد، اما از این دوران بهعنوان دوران جدید یاد می‌شود. اکنون نیز با اتفاقاتی که در درون آن زندگی می‌کنیم و در حال عبور از آن هستیم به عصر «پساجدید» وارد می‌شویم که در آن امر نرمال به معنای جدید خود ملغی شده است و یک نرمال جدید در حال شکل‌گیری است. این نرمال «پساجدید» جهان و شیوه‌های زیست ما را متحول می‌کند که ایران هم از آن مستثنا نیست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما