loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیر و سلوک؛ منزل اول: یقظه (بیداری)

شرح منازل هفتگانه / 1

ناشر موسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س)

نویسنده حسین مظاهری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 127

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

سیر و سلوک، واژه ای مقدس و نورانی است که در هر عصر و زمانی، طالبان معرفت و تشنگان معنویت که محبت خداوند را در دل خود و عشق او را در سر می پرورانده اند، به سوی خود جذب کرده است. تعداد منازل سیر و سلوک در دیدگاه اهل عرفان مختلف است؛ برخی برای سلوک الی الله 1، 2، 7، 100 و حتی 1000 منزل را ذکر کرده اند. در دیدگاه سلوکی آیت الله مظاهری که دارای سه سیر کلی و برگرفته از مکتب عرفانی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی است، سیر و سلوک با پای بندی به قواعد شریعت مقدسه و تقید به رعایت تکالیف شرعی آغاز می شود و با این تقید ادامه می یابد و سالک در هیچ مرتبه ای، از التزام به احکام شرعی بی نیاز نمی شود. ایشان در سیر اول با عنوان «سیر من الخلق الی الحق» قائل به هفت منزل با عنوان های یقظه، توبه، تقوا، تخلیه، تحلیه، تجلیه و لقا است. در کتاب حاضر، که دفتر اول از دفاتر «شرح منازل هفت گانه» است، به شرح «منزل یقظه» پرداخته می شود.

رکن اساسی سیر وسلوک، تقید به ظئاهر شرع است. سالک باید همه واجبات را به صورت دقیق به جا آورد، محرمات را ترک نماید و از انجام اعمال مکروه، اجتناب کند. در به جا آوردن مستحبات نیز به قدر نشاط و به اندازه ای کهبرای تحصیل و کار او مضر نباشد، همت ورزد.پایبندی به این دستور العمل، از ابتدا تا آخرین مراحل و مراتب سیر و  سلوک، لازم و ضروری است و تخطی از آن، تحت هیچ شرایطی جایز نمی باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما