loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزارش، نقد و بررسی آراء کریستف لوگزنبرگ

در کتاب قرائت آرامی - سریانی قرآن | برگزیده هشتمین جشنواره بین المللی فارابی 1395

ناشر دانشکده اصول دین

نویسنده محمدکاظم شاکر | محمدعلی همتی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103015 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
110,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب گزارش، نقد و بررسی آراء کریستف لوگزنبرگ در کتاب قرائت آرامی - سریانی قرآن به قلم محمدعلی همتی و محمدکاظم شاکر به همت انتشارات دانشکده اصول دین منتشر شده است.

کریستف لوگزنبرگ در سال 2000 میلادی با تالیف کتاب قرائت آرامی - سوری قرآن: جستاری در ایضاح زبان قرآن، تلاش کرد تا قرائتی جدید از برخی از آیات قرآن ارائه دهد. به زعم وی نزدیک یک چهارم آیات قرآن دارای ابهام است که باید بر اساس زبان آرامی - سریانی رمزگشایی شود. مهم ترین دلایل وی بر این ادعا، زبان مخلوط آرامی - عربی عصر نزول ساکنان مکه و عدم کتابت عربی در زمان نزول و الگو بودن خط سریانی برای خط عربی است. بر این اساس، وی معتقد است مسلمانان بعدی قرآن را به زبان اصلی نفهمیده و نیاز به رمزگشایی دارد.

نویسندگان در کتاب حاضر مبانی نویسنده را ارائه، بررسی و نقد کرده اند و چند مورد از روش وی نیز در رمزگشایی آیات مورد تحلیل و نقد قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما