loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهایی در فلسفه علوم انسانی

از دیدگاه حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی (ره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103037 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروز با گسترش علوم انسانی و زیرمجموعه های آن، نقش این علوم در حیات فردی و اجتماعی انسان رشد چشمگیری داشته و اندیشمندان این عرصه، مهندسی فکری جوامع بشری را برعهده گرفته اند.

آنچه امروز به نام علوم انسانی بر مراکز علمی و غیر علمی سیطره پیدا کرده، حاصل درختی است که ریشه در تمدن مادی و سکولار غرب دارد. سرفصل های اقتصاد، سیاست، مدیریت، روان شناسی، جامعه شناسی و سائر علوم انسانی حاصل از این تمدن، بر اساس جدائی عالم ماده از ماورای آن، بلکه انکار ماوراء، تنظیم شده است.

لزوم پالایش علوم و فرهنگ جوامع اسلامی از آموزه های استوار بر فرهنگ و اندیشه لیبرالی بر دلسوزان فرهنگ و دانش اسلام پوشیده نیست. آنچه پیش رو دارید، مجموعه ای از دیدگاه های علامه آیت الله مصباح یزدی درباره مبانی فلسفی علوم انسانی است که با تیزبینی خاص و کم نظیر خود، سال هاست ضرورت این امر را تشخیص داده و قدم های بلند در این راستا برداشته اند. دیدگاه های عالمی که به فرمودۀ مقام معظم رهبری، خلأ وجودی علامه طباطبائی و شهید مطهری را در این زمان پر می کند.

کتاب جستارهایی در فلسفه علوم انسانی از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما