loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخبار اهل­ بیت علیهم ­السلام در میراث مکتوب مدائنی (م 225 ق)

ناشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

نویسنده حسین مرادی نسب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103072 10003022
19,000 18,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اخبار اهل­ بیت علیهم ­السلام در میراث مکتوب مدائنی اثر حسین مرادی نسب توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

مدائنی از مؤلفان برجسته قرن سوم است که با به­ کاربگیری نبوع علمی و اطلاعات گسترده خود در موضوعات مختلف و ریز آن، تحولاتی در گونه­های تاریخ­نگاری اسلامی فراهم آورد و مؤلفان پس از او به استمرار آنها پرداختند.

آثار بسیاری وی از بین رفته است؛ ولی می­توان برخی از گزارش ­های آن را در منابع مختلف به دست آورد. با این حال چندین نسخه از آثار او در کتابخانه ­های معروف پیدا شده است. وی به تدوین کتابچه ­هایی در باره خاندان ابو­طالب، اخبار­النبی (ص) و زیر مجموعه های آن اقدام کرد.
همچنین وی به حوادث دوران امیرالمومنین علی(ع)، امام حسن و امام حسین علیهما السلام و موارد دیگر پرداخت و کتاب­های با عنوان کتاب الجمل، وقعه صفین، الخوارج، الخونه لامیرالمومنین، خطب علی (ع)، اسماء من قتل من الطالبیین، مقتل الحسین و ... تدوین کرد. در این تالیف به سیر و گسترش و پیشگام بودن مدائنی در برخی از موضوعات در باره اهل بیت (ع) پرداخته شده است.
چنین پژوهش­هایی نقش اساسی در شناخت بهتر، و دقیق­تر از آثار مکتوب و احیای آن و سیر تطورات و گسترش تاریخ نگاری اسلامی را نشان می­دهد و زمینه را برای تحقیقات طالبان علم آماده می­کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما