loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجاوران خورشید: می روی و برنمی گردی

روایت داستانی از زندگی شهید رضا صباغی (طلبه و دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی)

ناشر به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)

نویسنده طیبه مزینانی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103089 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سال ها قبل در جوار بارگاه هشتمین خورشید ولایت، نهادی به نام دانشگاه علوم اسلامی رضوی بنیان نهاده شد تا شیفتگان ولایت و عاشقان اسلام و امامت گرد هم آیند و اندکی بعد معلمان و مدرسان نسل های پس از خود باشند .

آن سال ها قرین شد با روزهای پر حادثه تجاوز مسلمان نمایان اسلام ستیز یه دیار مسلمانان و مروجان دیرینه دین خاتم رسولان، چنین شد که طالبان فقه و محصلان علم و هم جواران علی بن موسی الرضا (ع) قلم زمین گذاشتند ، سلاح به دست گرفتند و برای دفاع از خاک و ناموسمان و اسلام راهی شدند.

مجموعه مجاوران خورشید، گوشه ای است از روایت تجدید میثاق پاک مردانی که باید چند صباحی در جوار آقا تلمذ می کردند.اما لیاقتشان چنان بود که مجاوران هردو دنیای خورشید باشند.

شهید رضا صباغی 1345/05/19 به دنیا آمد و 1365/02/31 از دنیا رفت. او در زمان شهادت 20 سال داشت. محل شهادت او حاج عمران نام داشت و در عملیات تک دشمن به فیض شهادت نائل شد.

مزار او در استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، گلزار شهداست. کتاب میروی و برنمیگردی داستان زندگی این شهید بزرگوار است. شهید رضا صباغی، نوزدهم مرداد 1345 در شهرستان بجنورد، چشم به جهان گشود. اشتیاق آموختن علوم دینی چنان آتشی در وجودش برافروخت که رخت هجرت به تن کرد و راهی مشهد مقدس شد.
مدتی پای درس استادان دانشگاه علوم اسلامی رضوی نشسته بود که فرمان رهبرش؛ امام خمینی (رح) را شنید و دوباره هجرت کرد و به میدان جنگ شتافت. سرنوشتش همان شد که مادرش می‌دانست. رضا رفت، قله‌های حاج‌عمران را فتح کرد و همان‌جا ماند.
آخرین روز از اردیبهشت سال 1365 بود که رفقایش او را برای آخرین‌بار دیدند و بی‌او بازگشتند. مطالب این اثر، گلچینی است از خاطرات مادری که با نهفتن دردِ وجودش، راضی نبود، حتی برای یک لحظه لبخندزدن را از دیگران دریغ کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما