loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سواد بازی: شناخت قواعد بومی سواد بازی های رایانه ای

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103094 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب " سواد بازی: شناخت قواعد بومی سواد بازی های رایانه ای " نوشته محمدحسین یادگاری و فاطمه حاجی کاظم تهرانی توسط انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده است.

در جهانِ اکنون ما، بازی های رایانه ای به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی موردتوجه قرار گرفته اند؛
اما بدون شک هنوز عرصه «مطالعات بازی های رایانه ای» در ایران، عرصه ای مورد توجه نبوده است.
در حالی که بازی های رایانه‌‌ای، یکی از رسانه‌‌های پرمصرف در میان جوانان و نوجوانان ایرانی به شمار می‌‌رود و عدم توجه و اهتمام به تحلیل نظام مند و همچنین عدم توجه به آن به مثابه رسانه، هنر و فرهنگ، موجب کاستی های فراوانی در عرصه مطالعات فرهنگی و رسانه ای شده است.

از سوی دیگر باید تأکید کرد که عمده پژوهش های صورت گرفته بازی های رایانه‌‌ای در ایران، در حوزه‌‌های روان شناسی و علوم تربیتی صورت گرفته است که عمدتاً اثرگذاری منفی بر روی مخاطبان کودک و نوجوان را موردتوجه قرار می دهد.
اندک پژوهش هایی که با نگاه مطالعات رسانه و ارتباطات انجام شده است، نیز عمدتاً با رویکردی انتقادی، نگاهی بدگمان به عرصه بازی های رایانه ای دارد؛ بنابراین می توان گفت که جای مطالعات بازی در حوزه مطالعات رسانه و ارتباطات، به شدت خالی است.

کتاب سواد بازی، بازی را ذیل رسانه های جدید در نظر می گیرد و بر اهمیت سواد بازی در حوزه بازی های رایانه ای تاکید می کند. مسئله ای که افراد بسیاری از جمله خانواده ها با آن درگیر هستند .
نتایج پژوهش های این کتاب نتیجه می گیرد که در حوزه بازی های رایانه ای به رویکردهای جدیدتری برای سواد رسانه ای نیاز داریم.

مخاطب کتاب حاضر را می توان دانشجویان و پژوهشگران حوزه هنر و رسانه ، علاقه مندان و بازیکنان بازی های رایانه ای، تولید کنندگان، مدیران و علاقه مندان کسب و کار در این حوزه رسانه ای دانست.

هم چنین مطالعه این کتاب برای هر کسی که علاقه علمی یا حرفه ای به بازی های رایانه ای داشته باشد، ارزشمند خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما