loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسرار فاطمی (علیهاالسلام): شرح خطبه فدکیه

5 (1)

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده اسماعیل منصوری لاریجانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103396 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آغاز خطبه فدک یک دوره کامل معرفت شناسی است و بانوی دوعالم در کمال فصاحت و حکمت نکاتی بدیع و عمیق و در خور تامل را برای مخاطبانی به زبان آوردند که با حق او را تضییع کرده و یا تماشاچی صحنه نزاع و گفتگوی او با غاصبان هستند. عظمت سخن و اعماق لطیف خطبه حضرت فاطمه سلام الله علیها نشان می دهد که او تنها نگران باغ فدک نیست بلکه نگران غربت اسلام و ولایت در میان کسانی است که قدر مولا علی علیه السلام و تنها یادگار پیامبر اسلام را نمی شناسند. نگرانی از جهل و نادانی مردمی است که بستر سیاسی و اجتماعی جامعه را برای رشد جریان نفاق و فتنه فراهم نمودند. درد و نگرانی بانوی دو عالم زندگی با مردمی است که فقط به ظاهر اظهار خویشاوندی می‌کنند و در واقع جایگاه علمی و شخصیتی او را درک نمی‌کنند.

اگر خوانندگان به عمق بیانات حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در این نوشتار توجه کنند درد و داغ و تنهایی و غربت او را کاملا درک خواهند کرد غربتی که هزارها باغ فدک در برابر آن هیچ است و قطعا می‌توان گفت که باغ فدک بهانه‌ای شد تا بانوی دو عالم هم عظمت علمی و درجات معنوی و عرفانی خود را بیان کنند و هم اینکه گوشه‌ای از تنهایی و مظلومیت و زندگی سخت و طاقت فرسا با مردمی حق ناشناس را به زبان آورد.

نویسنده در بخش پایانی به طور اجمال به فضائل و مناقب علمی و حکمی و جایگاه وجودی تنها یادگار پیامبر صلی الله علیه وآله اختصاص داده تا فتح بابی برای همه علاقه‌مندان و عاشقان در شناخت مقامات عالیه آن حضرت باشد. چرا که شناخت ساحت‌های باطنی و جلوه‌های معرفتی اهل بیت علیهم السلام در روزگار موج سواری و ظاهرگرایی وظیفه سنگین محققان و علاقه‌مندان واقعی آن عزیزان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما