loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی (علیه السلام) و شهر بی آرمان

سنت و سیره

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی | طرح فردا

نویسنده حسن رحیم پور ازغدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 1034 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب علی(ع) و شهر بی آرمان نخستین مجموعه مباحث از سلسله «طرحی برای فردا» حاصل سخنرانی های حسن رحیم پور(ازغدی) و گفتگو با اوست. این کتاب توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی و طرح فردا به چاپ رسیده است. این مجموعه شامل چهار جلسه بحث و گفتگو درباره حکومت و دولت علوی، اقتصاد اسلامی در حکومت علی، اصولگرایی و بازگشت به اصول در دوران حکومت آن امام و نیز آزادی و قرائت ها و بحث خودی و غیرخودی در دولت ایشان است.

رحیم پور ازغدی در این گفتگوها، صریح و روشن از سیره حکومتی امام اوّل شیعیان بحث می کند و جای جای گفتۀ خود را با آیه و حدیث مستند می سازد. تحلیل های او این امتیاز را دارد که فقط «تاریخ نگاری» و «تاریخ روایی» نیست، بلکه بازخوانی ایده ها و سخنان امیرالمومنین(ع) است که پرسش روز و درد دین داران معاصر ماست و نشان می دهد که اندیشه های تشیع همواره تر و تازه است.

این مجموعه متن گفت و گو با "حسن رحیم پور ازغدی" است، که در ماه رمضان 1379 به مدت چهار شب پس از افطار در سیما پخش می شد. مباحث مطرح شده در این گفت و گو پاره ای از مسائل سیاسی، عقیدتی، اقتصادی و نظایر آن است که مجموعا این موضوعات را شامل می شود: «حکومت آرمانی، حکومت شکست خورده نیست»؛ «اقتصاد اسلامی ، اقتصاد انسانی»؛ «انقلاب در حکومت، بازگشت به اصول» و «آزادی قرائت ها، خودی و غیر خودی».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما