loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دین و فرهنگ

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده همایون همتی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 308

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103538 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب سیزده مقاله از نوشته‌های نویسنده است که متناسب با نیازهای فرهنگی جامعه نوشته شده است. بعضی از این نوشته‌ها در ابتدا در قالب گفتار و سخنرانی ارائه شده و بعد از نگارش روی کاغذ، بازنویسی و ویرایش شده است. محتوای این مقاله‌ها به طور عمده به چند حوزهٔ مهم علوم انسانی مربوط می‌شوند؛ به‌ویژه به حوزه‌های الهیات، فلسفه، عرفان، دین‌پژوهی و مطالعات فرهنگی.

در جامعهٔ ما به رشتهٔ مطالعات فرهنگی و اهمیت فرهنگ توجه کافی نشده است و به‌رغم تعدد دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی، پژوهشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز مرتبط، هنوز هم این رشتهٔ علمیِ بسیار تأثیرگذار در خیلی از دانشگاه‌های ما وجود ندارد و جایش خالی است؛ به‌ویژه در زمینهٔ مدیریت فرهنگی، فرهنگ‌شناسی و مقولات وابسته کمبودهای جدی داریم. در جهان امروز، رشتهٔ فرهنگ جایگاه ویژه‌ای یافته است و جامعه‌شناسان، الهی‌دانان و فیلسوفان در کنار مردم‌شناسان و فرهنگ‌شناسان به تحقیق در مورد مباحث این رشته مشغول‌اند.

انقلاب ما در ماهیت و ساختار خود صبغه‌ای کاملاً فرهنگی داشته است و شایسته است تا پژوهشگران هم در این زمینه تلاش کنند و این کتاب تلاشی در این زمینه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما