loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مو به مو: واکاوی سیره حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای در امامت و رهبری

5 (1)

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده عبدالله گنجی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 639

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103561 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مو به مو تالیف عبدالله گنجی به واکاوی و مقایسه سیره امام خمینی و آیت الله خامنه ای در رهبری انقلاب اسلامی ایران می پردازد که توسط نشر انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

در کتاب مو به مو نویسنده در هفت فصل به قرائت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از امام(قدس‌سره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع دو رهبر نسبت به مقولات مشترک پرداخته‌ شده است.

در فصل اول به وجوه تمایز جانشینی رهبری در انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌‌های اصیل جهان پرداخته شده و در مقام مقایسه، نسبت ایشان با امام(قدس‌سره) بررسی شده است.

مقابله با تحریف امام(قدس‌سره) توسط جانشین ایشان، ادامۀ فصل اول کتاب است که به صورت مفصل به آن پرداخته‌ شده است، حال آنکه در اکثر انقلاب‌های دیگر، جانشین رهبر اولیه، خود عامل انحراف انقلاب از اهداف اولیه بوده است.

در فصل دوم به مکتب امام(قدس‌سره) و اصول آن پرداخته شده است.

در فصل سوم خط امام(قدس‌سره) و شاخص‌های آن مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم خاص شخصیت امام (قدس‌سره) است که در آن ویژگی‌های فردی، بشری، الهی و حاکمیتی امام(قدس‌سره) از منظر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بیان شده است.

در فصل پنجم به تطبیق مواضع دو رهبر در خصوص مقولات مهم در جمهوری اسلامی پرداخته شده است. در این فصل با کنار هم چیدن محتوای بیانات دو رهبر در خصوص یک موضوع، خواننده می‌تواند به میزان هم‌سویی و هم‌گویی و هم‌مسیر بودن رهبران انقلاب اسلامی پی ‌ببرد و به قضاوت بنشیند.
محوری‌ترین موضوع مورد بحث در این فصل ماهیت جمهوری اسلامی از نگاه دو رهبر است. فصل تطبیق مواضع دارای هشت بخش است که هر بخش به یک موضوع می‌پردازد. علاوه بر پرداختن به ماهیت حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی، مقولاتی دیگر در هفت فصل آمده است که عبارتند از 1. نیروهای مسلح و سیاست؛ 2. دو جناح سیاسی کشور؛ 3.‌ آزادی؛ 4.‌ مردم‌سالاری؛ 5.‌ غیریت نظام؛ 6.‌ آمریکا؛ 7.‌ فلسطین / صهیونیسم.

در فصل ششم به تأثیر عنصر زمان در جهت‌گیری‌های رهبران انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

در فصل آخر نیز به مواجهۀ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با وصیت‌نامۀ امام(قدس‌سره) پرداخته شده که اهمیت آن در نظر رهبر جانشین چگونه است؟ چه عناصری را برجسته‌تر می‌دانند و در چه مواردی و در چه جمع‌هایی وصیت‌نامۀ امام را یادآور می‌شوند.

درس او تنها آن نبود که در حوزه علمیه از او فرا گرفتیم، یا در دوران شانزده ساله مبارزه از دور و نزدیک، به جان نیوشیدیم؛
بزرگترین و ماندگارترین درس او، آنها بود که در این ده سال، همچون آیات حکمت به جان و دل خریدیم و در لوح ضمیر ثبت کردیم. به کمک و اراده الهی هیچ حادثه و هیچ انگیزه ای نخواهد توانست آن را که بخشی از وجود ماست، از ما جدا کند. و اینجانب در مسئولیت خطیر و جدید خود ملتزم و متعهدم که مو به مو، آن درسهای الهی را به کار بندم.
«بخشی از پیام آیت الله خامنه ای به ملت ایران در آغاز مسئولیت رهبری»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما