loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رباعیات حکیم عمر خیام

قاب دار کشویی

ناشر پیام عدالت

شاعر عمر خیام

تذهیب محمدرضا هنرور

نگارگری (مینیاتور) امیر طهماسبی

تعداد صفحات : 181

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103590 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
550,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری، معروف به خیام شاعر بزرگ قرن پنجم هجری از دیار نیشابور خراسان است. خیام تنها یک شاعر نبود بلکه در علوم مختلفی مثل ریاضیات، هندسه، حدیث، تفسیر، فلسفه، حکمت و ستاره‌شناس نیز بسیار خبره و متبحر بود. در اعصار گذشته خیام را بیشتر به عنوان یک ریاضیدان و فیلسوف می شناختند؛ اما آنچه که مردمان امروز با شنیدن نام خیام به ذهن می آورند، رباعیات زیبای اوست.

بیشتر اشعار خیام با مفهوم کوتاهی و بی اعتباری دنیاست و در اکثر رباعیات خود، خواننده را دعوت به لذت بردن از موهبت های دنیا کرده است. خیام علاوه بر این، با سرودن این اشعار، در مقابل ریاکاری برخی دینداران نیز اعتراض نموده است. خواندن رباعیات خیام نیشابوری برای هر خواننده ای که علاقمند به کشف مضامین و نمادهای سنگین فلسفی در شعر است، چالش جالبی خواهد بود. اشعار خیام مجموعه ای غنی از معانی را که در توصیفات عینی و روایات پراکنده پنهان شده است، در بر می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما