loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران در خاطرات جیمی کارتر

3 (2)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

برخی از متفکرانِ حوزه ی اندیشه ی سیاسی تاریخ اندیشه ی سیاسی را به سه دوره تقسیم می کنند: دوره ی اول که هم زمان با دوره ی باستان است، عصر «جهان محوری» است. دوره ی دوم که دوره ی قرون وسطی است، به دلیل غلبه ی تفکر دینی، عصر «خدا محوری» است و عصر جدید دوره ی استیلای اندیشه ی «انسان محوری» است که سکولاریزم از مؤلفه های اساسی آن می باشد. در واقع در دوره ی مدرن سیر حرکت اغلب حکومت ها به طرف سکولاریزه شدن و طرد دین و اندیشه های دینی از عرصه ی سیاست و اجتماع است.
در این میان، ظهور انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم و در پی آن استقرار یک حکومت دینی که بر پایه ی مذهب و آموزه های توحیدی استوار است، پدیده ای نوظهور و ناسازگار با جهت سیر تفکر عصر مدرن به شمار می آید. درواقع، انقلاب اسلامی تمام معادلات دنیای مدرن را بر هم زد و شروع دوره ای جدید در تاریخ اندیشه ی سیاسی بود که گفتمان تازه ای را در حوزه ی ادبیات سیاسی معاصر خلق کرد. ابعاد گسترده و پیچیده ی انقلاب اسلامی اقتضا می کند که این پدیده از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. واکاوی و تحلیل علل و عوامل این انقلاب می تواند تصویر روشنی را از چگونگی شکل گیری و ظهور آن ارائه نماید.
کتاب حاضر بخشی از خاطرات جیمی کارتر، رئیس جمهور آمریکا در دوره ی پیروزی انقلاب اسلامی است که جهت معرفی بخشی از این دوره ی پرحادثه ی تاریخ معاصر ایران مفید به نظر می رسد. ایران در خاطرات جیمی کارتر با ترجمه ابراهیم ایران نژاد و طیبه غفاری در انتشارات به چاپ رسیده است.

این کتاب فصلی از خاطرات دوران ریاست جمهوری «جیمی کارتر» است. اصل خاطرات وی درباره تمام ماجراها و رویدادهای مربوط به دوره چهار ساله زمامداری «کارتر» است که بخش حاضر آن به اوضاع ایران و وقایع پیش و پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 اختصاص دارد. بیشتر مطالب این بخش از کتاب خاطرات «کارتر» به آخرین سال حکومت «محمدرضا شاه پهلوی» و مسائل پیش‌آمده در یک سال قبل و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مربوط می‌شود. موضوعی که در این کتاب بیشتر به آن توجه می‌شود، مسألة گروگان‌گیری و نحوة مواجهة کاخ سفید و مقامات امریکایی با آن است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما