loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام - جلد اول

از دوران جاهلیت تا عصر امویان (حدود سال 60 هجری)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده علی اکبر حسنی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 496

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 103705 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علی اکبر حسنی نویسنده کتاب تاریخ تحلیل و سیاسی اسلام در پیش‌گفتار اثر خود اذعان می‌دارد: «تحلیل تاریخ بدون نقل اصل تاریخ امکان ندارد و تحلیل سیاسی نیز همین‌طور. در این کتاب سعی شده است تا حریم تاریخ نقلی و تحلیلی و بررسی مباحث سیاسی آن مراعات شود. یعنی هم نقلی است هم تحلیلی و هم سیاسی».
کتاب تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام در دو جلد برای دانشجویان، دانشگاه‌ها و بر اساس سرفصل‌های وزارت علوم و ستاد انقلاب فرهنگی به عنوان تاریخ اسلام، تنظیم شده است.
جلد اول کتاب تاریخ تحلیلی و سیاسی اسلام مربوط به دوران جاهلیت تا عصر امویان (حدود سال 60 هجری) است و جلد دوم این کتاب از سال 61 هجری تا سقوط بغداد پرداخته شده و سیره علمی، سیاسی و فرهنگی امامان معصوم (ع) روایت شده است.

«تاریخ آینة عبرت است و راز زشتی‌ها و زیبایی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌ها، پیشرفت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها، سقوط‌ها و صعودهای ملت‌ها را ترسیم می‌کند و به انسان‌هایی که در حال زندگی می‌کنند، می‌نمایاند. اسلام غنی‌ترین ذخایر تاریخی بشر را میان ادیان دارد و تشیع نیز غنی‌ترین ذخایر سازندة تاریخ را میان مذاهب دارد...».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما